Projekt realizowany jest w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, w części dotyczącej promocji Małopolski na arenie międzynarodowej. - Postawiliśmy sobie zadanie, aby w ciągu minimum 3-5 lat doprowadzić do sytuacji, że w ofercie biur turystycznych w Wiedniu, Paryżu czy Londynie, adresowanej do turystów odwiedzających Kraków, była wizyta w Operze Karkowskiej - powiedział dziennikarzom jej dyrektor, Bogusław Nowak. Opera Krakowska już marcu zamierza promować się na Targach Turystycznych ITB w Berlinie, w maju obecna będzie na Wiener Festwochen, a w sierpniu - na Festiwalu Fringe w Edynburgu. W listopadzie oferta opery będzie prezentowana na Targach Turystycznych WTM w Londynie. Prócz wydawnictw opera zaprezentuje na tych imprezach fragmenty swoich spektakli. Planowane są także spotkania z artystami Opery Krakowskiej. Z myślą o kampanii promocyjnej powstanie album o Operze Krakowskiej. Wzbogacony zostanie też portal internetowy tej instytucji - o pełniejszą wersję angielską i niemiecką. Jednym z elementów projektu jest przeprowadzenie badań marketingowych i wizerunkowych Opery Krakowskiej.