- Czekamy na kolejne sygnały ze strony fundatora. Jeśli będziemy w stanie pomóc, np. w prowadzeniu remontu siedziby Muzeum Książąt Czartoryskich, na pewno to uczynimy - powiedziała Gołubiew. W komunikacie podpisanym przez fundatora i prezydenta Rady Fundacji Książąt Czartoryskich księcia Adama Karola Czartoryskiego, który otrzymała PAP, podano, że Rada Fundacji po zapoznaniu się z aktualnym stanem fundacji podjęła uchwałę o odwołaniu wszystkich członków zarządu, w tym dotychczasowego prezesa Adama Zamoyskiego. Rada powołała nowy zarząd. Przewodniczy mu Olga Jaros, a w jego skład wchodzą: wicedyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie ds. technicznych Leszek Bednarz, główny konserwator Muzeum Narodowego Janusz Czop oraz prawnik Andrzej Drozd. Jak podkreślono w komunikacie zmiany mają służyć "polepszeniu funkcjonowania Fundacji Książąt Czartoryskich i zapewnieniu prawidłowej współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie, które sprawuje opiekę nad zbiorami Muzeum i Biblioteki Książąt Czartoryskich oraz z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego". O nie najlepszych stosunkach Zarządu Fundacji Książąt Czartoryskich i Muzeum Narodowego głośno stało się w tym roku przy okazji sporu o podróże po świecie należącego do Fundacji Książąt Czartoryskich obrazu Leonarda da Vinci "Dama z gronostajem". Mediacje w tej sprawie zainicjował prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Spór zakończyła w kwietniu decyzja, że "Dama z gronostajem" wypożyczona zostaje na wystawy w Madrycie, Berlinie i Londynie, oraz podpisanie memorandum, w którym stwierdzono, że po powrocie do Polski z zagranicznych podróży - wiosną 2012 r. - obraz będzie wystawiony w Muzeum Narodowym w Krakowie aż do czasu zakończenia remontu Pałacu Książąt Czartoryskich. Zgodnie z memorandum przez co najmniej 10 lat dzieło nie będzie wypożyczane, chyba że z przyczyn uzasadnionych szczególnymi okolicznościami wszystkie strony porozumienia postanowią inaczej. Eksperci mają przygotować pełną monografię konserwatorską obrazu, jaką posiadają inne dzieła o najwyższej światowej wartości, np. eksponowana w paryskim Luwrze "Gioconda".