- By komunikacja w Świdnicy funkcjonowała sprawniej konieczna jest pełna synchronizacji rozkładów jazdy w całej sieci, czyli również okolicznych miejscowościach. Nie traktujemy więc poszczególnych linii jako indywidualnych, niezależnych zadań, a element całego rozkładu. Po dokonanych zmianach przewidujemy, że przy zachowaniu niezmienionej intensywności kursów, jak i liczby autobusów poprawi się częstotliwości kursowania autobusów na najważniejszych liniach. Pasażerowie powinni to dość szybko odczuć - zapowiada Maciej Gleba, kierownik Referatu Komunikacji Urzędu Miejskiego w Świdnicy. Pasażerowie zabiegali o większą czytelność rozkładu, ale też jego powtarzalność np. by w różnych godzinach autobusy odjeżdżały o tej samej porze np. 15.25 i 16.25 itp. - Przeprowadziliśmy szczegółowe badania napełnienia autobusów i po analizie okazało się, że powtarzalność kursów w godzinach, gdy jest największy ruch pasażerski powinna wynosić 30 minut. Poza tymi godzinami 40 lub 60 minut. Wszystko zostało jednak szczegółowo określone w zależności od dnia oraz godzin. Te moduły dostosowaliśmy oczywiście do różnych linii, bo nie wszędzie w tym samym czasie, taka sama liczba pasażerów wybiera komunikację miejską - wyjaśnia Maciej Gleba. Zmiany te wraz z nowymi strefami oraz cenami biletów mają zachęcić mieszkańców powiatu świdnickiego do korzystania z komunikacji zbiorowej. *** Nowe i stare linie Bez zmian pozostaną trasy linii nr 5, 6 i 8, ale na tej ostatniej (8) planowane jest stopniowe wyeliminowania dojazdów na Osiedle Zawiszów. Bezpośrednie połączenie tego osiedla z ul. Strzelińską - w godzinach dojazdów pracowników do położonych przy niej dużych przedsiębiorstw oraz uczniów do Zespołu Szkół nr 3 - zapewnią przedłużone do/z ul. Strzelińskiej wybrane kursy linii 16 lub 18, obsługujące kierunek żarowski. Wszystkie kursy linii 5 wykonywane będą w wariancie trasy przedłużonej do ul. Słowiańskiej. Nową linię miejską nr 3 tworzy linia podmiejska 30 (Pogodna Ciepłownia - Słowiańska). Kursy te oznaczono odrębnym numerem ze względu na istotną modyfikację trasy: linii 3 nadano trasę okrężną, w kierunku do ul. Słowiańskiej prowadząc ją od ul. Westerplatte, ulicą Śląską. Rozwiązanie to zapewni bardziej funkcjonalne połączenie centrum z ul. Śląską Zlikwidowana zostanie linia nr 9 ze względu na brak zainteresowania podróżnych; Liniom nr 20 i 22 nadano status linii uzupełniających. Są to połączenia realizowane po tej samej trasie, ale w odwrotnych kierunkach, w dodatku na obszarach o najmniejszej intensywności zabudowy; Najwięcej zmian przewidziano w kursowaniu linii miejskiej nr 7. Jej nowy przebieg to: z pętli przy ul. Prądzyńskiego na Osiedlu Młodych najkrótszą trasą do centrum - tj. ul. Ofiar Oświęcimskich do pl. Grunwaldzkiego - oraz dalej al. Niepodległości, ul. Wrocławską i Łączną do ul. Stęczyńskiego, Kazimierza Wielkiego i al. Colgate na Osiedlu Zawiszów. Dojazd do Remy Automotive Poland S.p. z o.o. zapewnią linie 4, 41, 43 w godzinach dowozu i odbioru pracowników ze strefy przemysłowej uzupełnione linią 6.