Dlaczego czternastu? Zwyczajowo mówi się o dwunastu zapominając o św. Macieju, którego po upadku Judasza wybrali pozostali Apostołowie oraz św. Pawle zwanym Apostołem Narodów powołanym przez Chrystusa po zmartwychwstaniu. Chrześcijańska ikonografia posiada dwa źródła. Pierwszym jest wielowiekowa tradycja obrazowania boskiego panteonu w sztuce greckiej i rzymskiej, drugim Nowy Testament i teksty apokryficzne. Deskur analizując te źródła szczególnie interesuje się tymi elementami, które zostały z niej wyparte jak fakt, iż zarówno Chrystus jak i apostołowie byli Żydami czy też, że faktyczna liczba wszystkich Apostołów to czternaście a nie dwanaście. Artystka prowadzi przewrotną grę z chrześcijańską tradycją stawiając się w roli Stwórcy i powołując na apostołów mężczyzn ze swojego otoczenia działających w świecie sztuki. Czternastu Apostołom towarzyszy remake obrazu Egona Schielego z 1912 roku pt. "Kardynał i zakonnica", w którym udział wzięła sama artystka wraz z Andrzejem Starmachem oraz wizerunki Czterech Cnót Kardynalskich: Wstrzemięźliwości, Roztropności, Hartu i Sprawiedliwości. Do fotografii Cnót Kardynalskich pozowały cztery zaprzyjaźnione z artystką kobiety związane ze światem sztuki. Podobnie jak Apostołowie taki i Cnoty widzimy w codziennych ubraniach z odpowiednimi dla każdej z nich charakterystycznymi atrybutami. Ostatnim elementem wystawy jest praca video zatytułowana "Pocałunek Judasza". Deskur wykorzystała dwuznaczność słowa "judasz", które w języku polskim oznacza zarówno tzw. wizjer umożliwiający sprawdzenie/podglądniecie kto stoi po drugiej stronie drzwi jak i imię jednego z biblijnych Apostołów. Projekcja odbywa się w trzech kołach rzuconych na czarną ścianę. Widzowie staja się świadkami sensualno-ironicznej opowieści o parze nastolatków, ich pierwszych kłótniach i pocałunku. W dniu otwarcia zostanie wykonany utwór Marcina Krzyżanowskiego: Traktat o rozesłaniu na dźwięki basowe i podstawowe dopełnienia. Wykonawcy: Edee Dee (dj/mc-sounds); Michał Gorczyca (computer sounds), Marc Krzy (electric cello). Wernisaż: 30 października godz. 18. Galeria Starmach, ul. Węgierska 5, Kraków. Wystawę zobaczyć można do 15 grudnia.