Informacje o zmianie sposobu naliczania opłat za przejazd trafią również do turystów. Urząd Miasta Krakowa przygotowuje ulotki informacyjne w języku angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim, które będą dostępne m.in. w Punktach Informacji Miejskiej, hotelach i Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Balicach. Powyższe zmiany reguluje uchwała Rady Miasta Krakowa z 4 lipca br. uchylająca maksymalne, urzędowe opłaty oraz jedną strefę taryfową dla przewozów taksówkami osobowymi na terenie Krakowa. Tak jak do tej pory, taksówkarze mają obowiązek umieścić w widocznym miejscu w taksówce cennik oraz informacje o przedziałach czasowych dla taryf. Od nowego roku pasażerowie będą musieli nie tylko sprawdzić cennik za przejazd, ale także zapytać czy nie zmieni się w czasie jazdy strefa taryfowa. Warto także pamiętać, że każdy taksówkarz ma obowiązek wydania pasażerowi paragonu fiskalnego, zawierającego oznaczenie przedsiębiorcy, informację o zastosowanej taryfie, czas przejazdu i liczbę przebytych kilometrów. W razie wątpliwości pasażer może zażądać wydania paragonu lub rachunku z określoną w nim trasą przejazdu i czasem jego trwania. Przewiduje się także wprowadzenie dodatkowych oznaczeń taksówek - obowiązkowy "identyfikator kierowcy taksówki osobowej" - zawierający dane kierowcy i jego fotografię, numer udzielonej przedsiębiorcy licencji oraz numer boczny taksówki. Wprowadzane zmiany mają na celu ochronę konsumencką klientów taksówek. W sytuacji podejrzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w zakresie pełnionych usług pasażer może zgłosić skargę bądź uwagi w Urzędzie Miasta Krakowa w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców - tel. (0-12) 616-91-61 lub (0-12) 616-91-60. Taksówkarze będą także częściej niż do tej pory kontrolowani przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej oraz inspektorów Urzędu Kontroli Skarbowej. Po dwóch latach limitowania udzielanych licencji, w przyszłym roku może być dodatkowo wydanych 600 licencji. Do końca czerwca br. po krakowskich ulicach jeździło 3.458 taksówek na 3.508 udzielonych licencji (różnica wynika z faktu, że na jeden pojazd zostały udzielone dwie lub więcej licencje, każda dla innego przedsiębiorcy).