W środę wykonawca odpowiedzialny za remont węzła przedstawił projekt nowej organizacji ruchu na rondzie, a urzędnicy wyznaczyli datę rozpoczęcia prac przy największej komunikacyjnej inwestycji w Krakowie - informuje Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. Organizacja ruchu zostanie zmieniona w nocy z niedzieli na poniedziałek i zacznie obowiązywać od 12 kwietnia. Wszystkie zmiany będą wprowadzane etapami. Utrudnienia będą dotyczyć alei Armii Krajowej i ulicy Conrada. W nocy z niedzieli na poniedziałek zamknięte zostaną skrajne pasy na al. Armii Krajowej. Od wiaduktu do ronda kierowcy będą poruszać się tylko jednym pasem. Dodatkowo z ruchu wyłączony zostanie pas do skrętu z ul. Conrada w ul. Jasnogórską. W alei Armii Krajowej, na odcinku od ronda do wiaduktu kolejowego ruch będzie odbywał się po jednym pasie ruchu z rozszerzeniem do dwóch pasów ruchu przy dojeździe do ronda Ofiar Katynia. Jednak to wcale nie koniec utrudnień. Kolejne pojawią już 17 kwietnia, a dokładnie w nocy z piątku na sobotę. Zgodnie z nową organizacją ruchu wjazd na rondo od ulicy Jasnogórskiej będzie odbywał się dwoma pasami, a wyjazd z ronda w ulicę Jasnogórską początkowo dwoma pasami, zawężonymi następnie do jednego pasa. Zamknięta zostanie również jezdnia północna ulicy Radzikowskiego (dojazd do posesji zostanie jednak zachowany), a ruch będzie się odbywał jezdnią południową i drogą tymczasową - po dwóch pasach w każdym kierunku. Miejmy tylko nadzieję, że tym razem droga tymczasowa nie powtórzy losu swojej poprzedniczki, która rozpadła się zaledwie po... trzech godzinach od momentu oddania jej do użytku kierowców. Krakowscy drogowcy totalnie skompromitowali się wtedy przed kierowcami. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca maja. W kolejnym etapie prac, kiedy wykonawca przystąpi do budowy tunelu drogowego oraz stawiania estakady, warunki przejazdu przez rondo pogorszą się jeszcze bardziej. Wprowadzone zostaną wówczas objazdy dla ruchu tranzytowego. Niewykluczone, że pojawią się też zmienione trasy dla komunikacji publicznej. Ruch będzie utrudniony - lepiej wybrać trasę alternatywną Prace budowlane skutecznie utrudnią ruch drogowy w północno-zachodniej części miasta. Proponujemy alternatywne trasy, by ominąć skrzyżowanie. Jadąc od strony Krzeszowic i Zabierzowa warto kierować się na Balice. Pierwszy wariant zakłada przejazd przez Szczyglice i wjazd do miasta ul. Balicką. To najlepsze rozwiązanie dla osób kierujących się w północne rejony miasta. Osoby, które chcą do jechać do centrum Krakowa mogą wybrać wariant wjazdu do miasta ul. Olszaniecką i Królowej Jadwigi. Trzeci wariant jest odpowiedni dla osób jadących w stronę Śródmieścia i Podgórza. Warto pojechać obwodnicą (kierunek Chyżne/Rzeszów) i wjechać do miasta na wysokości ul. Księcia Józefa. Osoby jadące tranzytem z zachodu w kierunku Sandomierza (droga 79) powinny skorzystać z obwodnicy (kierunek Rzeszów), następnie jechać do końca autostrady A4 w Szarowie/Targowisku, a następnie skierować się na Niepołomice. Jadący od Olkusza mogą wybrać zjazd na Trzebinię, a następnie na drogę wojewódzką 79 w kierunku Zabierzowa (ewentualnie wjazd na autostradę w Trzebini w kierunku Krakowa). Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) chciałby, by jeszcze w tym roku został uruchomiony podziemny tunel w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej. Cała inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku. Rondo będzie miało przepustowość 18 tys. samochodów na godzinę, czyli trzy razy więcej niż obecnie. Remontują strategiczne rondo, Kraków stanie w korku Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa. Władze miasta przyznają, że prace drogowe w znaczący sposób utrudnią ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Wykonawca inwestycji został zobowiązany do przedstawienia projektu zastępczej organizacji ruchu. Zarządca dróg nie widzi możliwości całkowitego zamknięcia ronda na czas remontu. Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie. Na kierunku północ-południe, w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne. Koniec końców lepiej od razu uzbroić się w cierpliwość - utrudnienia mogą potrwać nawet do wiosny 2011 roku. Mimo, że inwestor zapowiada rekordowe tempo prac. A Ty gdzie stoisz w korku? Podyskutuj o tym na forum Czytaj więcej: Kompromitacja drogowców- rozpadła się jezdnia Kompromitacja na rondzie skutkiem oszczędności Kraków: Droga nowa droga Rozpoczyna się przebudowa ronda - będą korki Urzędnicy nie zdążyli - rodzina pójdzie na bruk Opóźnienie na rondzie - pojawią się korki Rusza przebudowa ronda Ofiar Katynia Zaczyna się przebudowa ronda Ofiar Katynia Rondo Ofiar Katynia do przebudowy Rondo- problem na okrągło Kraków: Kierowców czeka komunikacyjny horror Kto przebuduje rondo Ofiar Katynia? Kierowco, teraz tutaj utkniesz FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");