Realizując kolejny etap projektu "Krakowski Transport Miejski", pomiędzy wiaduktem przy ul. 29 listopada a ul. Kamienną zbudowano całkowicie nowy odcinek torowiska. Do tej pory tramwaje jadące wzdłuż przebudowanej w zeszłym roku ul. Pawiej kończyły bieg na wysokości Politechniki Krakowskiej. Teraz pojadą dalej - przez pętlę Kamienną do os. Krowodrza Górka. "Na komunikacyjnej mapie Krakowa przybywa nowa, pierwsza od 7 lat trasa tramwajowa, która znacząco udrożni komunikację w zabytkowej części miasta. Mieszkańcy Krowodrzy w niecałe 10 minut dojadą do centrum Krakowa - mówił Prezydent Jacek Majchrowski podczas otwarcia inwestycji. W ramach trwających rok prac rozebrano stare budynki, położono 1600 metrów nowych torów i 2 rozjazdy tramwajowe. Przebudowano sieć teletechniczną, elektryczną, wodną, kanalizacyjną i c.o. Kontrakt realizowany na zlecenie Miasta przez firmę Budimex-Dromex przewidywał także kompletną przebudowę pętli tramwajowej Kamienna i dostosowanie jej do wymogów nowocześnie funkcjonującego węzła komunikacyjnego miasta. Od ul. Kamiennej tramwaje dojadą do wybudowanego w grudniu ub. r. dworca autobusowego przy zmodernizowanej pętli Krowodrza Górka po całkowicie zmodernizowanym torowisku. Prace nad tą częścią zadania trwały niecałe 6 miesięcy. Oprócz wymiany torów na długości 2 km i dostosowania torowiska do wymogów szybkiego tramwaju w ramach inwestycji przeprowadzono m.in. remonty 5 ważnych skrzyżowań, odnowiono 10 przystanków komunikacji zbiorowej, wyremontowano 2 wiadukty, a także zmodernizowano sygnalizację świetlną i system sterowania oraz ogrzewania zwrotnic na pętli tramwajowej Krowodrza Górka. Prace przeprowadzono i współfinansowano w ramach unijnego programu "Zintegrowany Transport Publiczny w aglomeracji krakowskiej, etap I". Wartość tej części zadania wyniosła 25.091.018,98 zł brutto (wartość dofinansowania ze środków UE 10.205.052,15 zł). Wcześniej w ramach projektu przebudowano ulice Lubicz i Rakowicką, zbudowano terminal autobusowy Krowodrza Górka, a także zakupiono 24 nowoczesne, niskopodłogowe wozy tramwajowe typu "Bombardier".