Jak poinformowała Joanna Grabeus z Muzeum Etnograficznego, pokazywana od czwartku wystawa jest niewielkim, ale starannie dobranym zbiorem kilkunastu obiektów, które trafiły do placówki w latach 2001-2011. Są wśród nich dzieła sztuki, rzeczy użytkowe, świadectwa sposobów życia w różnych częściach świata. - Niektóre są już częścią muzealnej kolekcji, niektóre są jeszcze w opracowaniu. Oddają one naturę muzeum poszukującego, które stara się odnaleźć istotę rzeczy w śladach czyjegoś życia, zmiennych i coraz bardziej krótkotrwałych świadectwach czasów, w których żyjemy - wyjaśniła. Wśród eksponatów zaprezentowanych w ascetycznej formie na postumentach z płyt OSB i blachy są m.in.: krakowski gorset z okresu międzywojennego przekazywany z pokolenia na pokolenie oraz arkusz kalkulacyjny Excel, który w 2011 roku pomógł pannie młodej w planowaniu wydatków weselnych. Jest też minialbumik fotograficzny dokumentujący pierwsze 12 miesięcy z życia Łucji Rzeźniczek, przygotowany przez jej mamę Natalię Rzeźniczek-Riess z okazji pierwszych urodzin córki w 2011 roku. Do krakowskich tradycji nawiązuje "anty-szopka" wyróżniona w 67. Konkursie Szopek Krakowskich. Jej autor Piotr Michalczyk skomponował ją z elementów krakowskiej anty-architektury. Parter to popadający w ruinę nadwiślański Hotel Forum, dwie boczne wieże nawiązują do niedokończonego budynku biurowca "szkieletora", dwie małe wieże to miniatury komina - znaku firmowego Centrum Handlowego "Bonarka", a środkowa - odwzorowanie wieży telewizyjnej ośrodka TVP na Krzemionkach. W szopce ustawiono też żłóbek, chociaż pozostaje on pusty: Święta Rodzina w przerażeniu opuszcza już tę szopkę. Na wystawie zaprezentowano też: warsztat tkacki pozyskany przez badaczkę Joannę Sosnowską wśród Indian Ashaninka (Peru) oraz obraz Władysława Lucińskiego "Madonna podtrzymuje ciało martwego górnika", namalowany po wypadku w Kopalni Węgla Kamiennego "Halemba-Wirek" w Rudzie Śląskiej w 2006 roku.