W finale, który odbył się 18 marca w hotelu Marriot w Warszawie, okazali się najlepsi, pokonując 9 pozostałych drużyn. W kwietniu pojadą do Brukseli, aby walczyć o najwyższą wygraną - tygodniowy pobyt na Karaibach. Henkel Innovation Challenge to konkurs ogłoszony we wrześniu 2008 roku przez firmę Henkel Polska i skierowany do wszystkich studentów w Polsce, którzy chcieliby wypróbować swoje zdolności menedżerskie. Warunkami przystąpienia do rywalizacji było zgłoszenie 3-osobowej drużyny (studenci mogli studiować na różnych uczelniach) oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego. Pierwsze zadanie konkursowe polegało na wcieleniu się w role menedżerów Henkla i stworzenie pomysłu na innowacyjny produkt, który mógłby się cieszyć uznaniem konsumentów w 2050 roku. Swój pomysł uczestnicy mieli zamknąć w formie 120 sekundowego wideoklipu. Drugie zadanie w drugim etapie konkursu polegało na rozwinięciu tego pomysłu i przygotowaniu szczegółowej strategii marketingowo-sprzedażowej dla tej innowacyjnej marki czy produktu. Merytorycznego wsparcia przy tworzeniu tych strategii udzielali studentom menedżerowie wyższego szczebla z firmy. Gotowe strategie drużyny prezentowały podczas wczorajszego finału. Jury wyróżniło Bartosza Józefowskiego, Mateusza Kaperę i Daniela Boguckiego za najlepszą wizję produktu, profesjonalizm oraz wielki potencjał menedżerski. - Projekt Nostradamus okazał się najbardziej spójny i kreatywny - mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor ds. personalnych Henkel Polska. - Studenci z Krakowa zaprezentowali innowacyjny pomysł produkcji tabletek do pielęgnacji włosów zaprogramowanych do indywidualnych potrzeb każdego człowieka. Dzięki zastosowaniu nanotechnologii umożliwiałyby one np. zmianę koloru włosów w 10 minut i stanowiły receptę na łysienie. Studenci wykazali się budzącą szacunek przytomnością i odpornością na stres, bardzo profesjonalnie odpowiadjąc na pytania jury. Wszystkie drużyny wykazały się innowacyjnością i kreatywnością. - Wśród pomysłów był środek, który w procesie "prania" dopasowuje ubranie do rozmiaru ciała, a także produkt, który po zaaplikowaniu na skórę, utrzymuje pożądaną przez konsumenta temperaturę ciała bez względu na temperaturę otoczenia. - mówi Dorota Strosznajder, rzecznik Henkla. - Studenci często podkreślali w swych prezentacjach ekologicznie odpowiedzialne podejście Henkla do swych produktów i technologii, zwracali też uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu. Zwycięska drużyna z Polski weźmą udział w międzynarodowym finale konkursu w Brukseli. Dodatkową nagrodą jest możliwość płatnych praktyki w Henkel Polska, którą już otrzymali trzej krakowscy studenci zwycięskiej drużyny. - Zaskoczył nas i zachwycił bardzo wysoki poziom merytoryczny przedstawionych prezentacji i profesjonalizm uczestników polskiego finału. Dlatego podjęliśmy decyzję, że także członkowie pozostałych dziewięciu finałowych drużyn, o ile zaaplikują o staż w Henklu, zostaną automatycznie zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne - mówi Agnieszka Bielawska. Międzynarodowy finał odbędzie się w dniach 23 - 25 kwietnia 2009 w Brukseli. Nasza drużyna będzie rywalizować o tygodniowy pobyt dla całego zespołu na Wyspach Karaibskich z najlepszymi ekipami z pozostałych 10 krajów uczestniczących w konkursie. Wtedy dowiemy się, czy to polscy studenci przygotowali najlepszą wizję świata i produktów konsumenckich w 2050 roku.