- Nowy rozkład jest optymalnym rozwiązaniem pomiędzy zapotrzebowaniem na przewozy a ograniczeniami, wynikającymi przede wszystkim z prac modernizacyjnych prowadzonych na małopolskich torach -poinformowała rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie Barbara Węgrzynek. Na terenie obsługiwanym przez Małopolski Zakład PR przewidziano kursowanie 279 pociągów regionalnych objętych dofinansowaniem przez samorząd województwa małopolskiego. Władze województwa przeznaczyły w przyszłym roku na dofinansowanie przewozów pasażerskich 92 mln zł. W nowym rozkładzie zniknie jedno połączenie Kraków Gł. - Tarnów - Rzeszów - Kraków Główny oraz trzy pomiędzy Krakowem Gł. - Trzebinią - Oświęcimiem/Katowicami. Jako główną przyczynę ich likwidacji przewoźnik podaje brak przepustowości linii kolejowych spowodowany pracami modernizacyjnymi. Są one prowadzone głównie na liniach 91, 118 i 133 oraz na Dworcu Głównym w Krakowie. Zarząd województwa małopolskiego zdecydował też o zaprzestaniu finansowania organizowanej przez Przewozy Regionalne zastępczej komunikacji autobusowej na liniach Sucha Beskidzka - Żywiec oraz Stróże - Biecz. W związku z tym połączenia te zostaną zawieszone. Zgodnie z postulatami pasażerów PR zwiększą częstotliwość kursowania porannych i popołudniowych pociągów dowożących pracowników z Krakowa do Business Parku w Zabierzowie. Będą one kursować co 15-30 minut. Pojawią się dodatkowe połączenia z Krakowa do Sędziszowa oraz Ostrowca Świętokrzyskiego. Dwa pociągi przybędą na trasie z Krakowa przez Wadowice do Bielska-Białej. Niektóre pociągi kursujące pomiędzy Krakowem i Tarnowem w dni robocze w nowym rozkładzie będą jeździć także w weekendy. Jak zapewniła Węgrzynek pasażerowie są na bieżąco informowani o zmianach. Na stacjach wywieszono nowe rozkłady jazdy, zaplanowano komunikaty przez megafony i rozdawania ulotek. Na Dworcu Głównym w Krakowie będzie punkt informacyjny oraz osoby służące radą na peronach i dojściach do nich.