Jak poinformował we wtorek rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Jacek Bartlewicz, zaproponowane ceny wahają się od 121 do 151 mln zł, a terminy oddania inwestycji do użytku to koniec 2010 lub 2011 rok. Miasto ma zarezerwowane na budowę trzypoziomowego ronda 141 mln zł na lata 2009-2011. Najtańsza oferta na 121 mln zł wpłynęła od lokalnej firmy Radko współpracującej z firmą z Indii. Kolejne, na 124 mln zł przedstawiła firma Warbud z Warszawy oraz na 124,5 mln zł portugalska Mota-Engil. W przetargu poza tymi wykonawcami uczestniczą także inne rodzime firmy, a także oferenci z Czech, Słowacji i Włoch. Miasto liczy, że wyda na inwestycję jeszcze mniej, bo w przebudowie układu komunikacyjnego chcą uczestniczyć także firmy mieszczące się w tym rejonie, m.in. hipermarkety. Deklarują one, że na organizację dojazdu do swoich obiektów dołożą około 20 mln zł. Podpisanie umowy z wykonawcą przebudowy ronda spodziewane jest w ciągu najbliższych kilku tygodni. Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa. Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400 metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie z wyspą centralną - głównie do obsługi komunikacyjnej przyległych terenów mieszkaniowych i komercyjnych. Na kierunku północ-południe, a więc w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne.