- Naszym zamierzeniem jest podniesienie jakości oraz wprowadzenie jednolitego standardu usług taksówkarskich świadczonych naszym pasażerom - wyjaśniła rzeczniczka krakowskiego lotniska Urszula Podraza. W lotniskowej sieci taksówkarskiej zrzeszonych będzie 120 taksówkarzy posiadających odpowiednią licencję i spełniających wymagania portu. Wśród nich była m.in. znajomość języków obcych oraz posiadanie samochodu maksymalnie 5-letniego klasy co najmniej średniej (segment D). Za sieć odpowiada fira MPL Services - spółka córka Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. Jak zaznaczyła Podraza, ogłoszenie o naborze do sieci cieszyło się dużym zainteresowaniem, bowiem odpowiedziało na nie ponad 300 kierowców. Według niej najważniejszą korzyścią dla pasażerów korzystających z lotniskowych taksówek będzie jednakowy cennik obowiązujący przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Obszar aglomeracji krakowskiej podzielono na cztery strefy, dla których ustalono jednolite opłaty; i tak przejazd w promieniu do 5 km od lotniska będzie kosztował 29 zł, a w promieniu do 15 km (obejmuje centrum Krakowa) - 69 zł. W najbliższych miesiącach na lotnisku zostanie ustawiony specjalny terminal, w którym pasażerowie będą mogli zapłacić za przejazd taksówką. - Jesteśmy pierwsi w Polsce z takim rozwiązaniem. Inne lotniska są ciekawe, jak będzie to funkcjonować i czekają na nasze doświadczenia - zaznaczyła Podraza. Krakowskie lotnisko jest drugim co do wielkości - po warszawskim - portem lotniczym w Polsce. W obecnym sezonie letnim oferuje połączenia regularne i czarterowe do prawie 90 portów w 28 krajach i współpracuje z 19 liniami lotniczymi - 10 tradycyjnymi i 9 niskokosztowymi. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło ponad 3 mln osób. Na ten rok władze portu zapowiadają znaczne przekroczenie tego wyniku.