Jak poinformowała rzecznik Kraków Airport Urszula Podraza, pierwszy rejs do Duesseldorfu zaplanowano na 25 marca przyszłego roku. Niemiecki narodowy przewoźnik zaoferuje loty sześć razy w tygodniu, od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę. Na trasie będą wykorzystywane samoloty Bombardier CRJ-700 i CRJ-900. Natomiast niemiecka linia Airberlin od maja przyszłego roku zwiększy do Berlina liczbę operacji z czterech do 12 tygodniowo. Zaplanowano po dwa rejsy w dni powszednie oraz po jednym w sobotę i niedzielę. Mają je obsługiwać samoloty Bombardier Q400. - Duesseldorf to już trzeci, po Frankfurcie i Monachium, hub (duży port przesiadkowy) znajdujący się w krakowskiej ofercie Lufthansy - ocenił prezes krakowskiego lotniska Jan Pamuła. Dodał, że z oferty niemieckich przewoźników skorzystają nie tylko pasażerowie podróżujący między Krakowem a Duesseldorfem i Berlinem, ale także korzystający z bogatej oferty przesiadkowej obydwu przewoźników. Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. W zeszłym roku obsłużył blisko 2,9 mln pasażerów. W obecnym sezonie zimowym lotnisko oferuje połączenia regularne do 36 portów (32 miast) w 14 krajach, które wykonuje 13 linii lotniczych - osiem tradycyjnych oraz pięć niskokosztowych.