Zwycięzców poznamy 21 września podczas uroczystej Gali Festiwalu Promocji Miast i Regionów w Warszawie. Kampania promocyjna "Gołębie kręcą Kraków" powstała z myślą o zmianie sposobu postrzegania Krakowa. Pomysł opierał się na ukazaniu stolicy Małopolski, tak jak jeszcze jej nikt nie widział. To najprawdopodobniej pierwsza tego typu kampania promocyjna na świecie, w której gołębie odegrały rolę reżysera i same "decydowały", jakie widoki miast pokazać. Do nakręcenie filmów wykorzystane zostały specjalne gołębie pocztowe, które startowały z pięciu różnych miejsc w mieście docelowo zmierzając do swoich gołębników. Wszystkie filmy dostępne są na stronie "krakow.travel". Do tej strony odsyła także film "Ikar" zrealizowany na potrzeby kampanii. Główną rolę gra w nim znany krakowski aktor Jerzy Stuhr. Z kolei projekt "Chopin w mieście" w sposób niekonwencjonalny wpisał Kraków w cykl obchodów Roku Chopinowskiego. Wszystkie aktywności umieszczono w przestrzeni publicznej, a poszczególne elementy projektu wykorzystywały niestandardowe działania oraz nowoczesne technologie. W ramach projektu, w różnych punktach Krakowa stanęło sześć replik fortepianu marki Pleyel z 1847 roku, a na Bulwarze Czerwieńskim - wielkoformatowe reprodukcje obrazów Jerzego Dudy-Gracza inspirowanych utworami Chopina. Przy Placu Jana Nowaka - Jeziorańskiego ustawiono Kulę satelitarną - Chopin SAT, przy ul. Szewskiej - Przyst@nek, przy Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej - Origami, a na Plantach obok Dworca Głównego - Upadły fortepian (wszystkie multimedialne instalacje są dziełem Aleksandra Janickiego). Projekt Chopin w mieście został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kampania "Gołębie kręcą Kraków" otrzymała nominację w kategorii Kampania Reklamowa, a "Chopin w mieście" w kategorii Event. Konkurs Złote Formaty jest jednym z dwóch kluczowych elementów Festiwalu Promocji Miast i Regionów. To prestiżowy konkurs związany z dziedziną promocji miejsc, który stanowi jednocześnie przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów. Konkurs przeznaczony jest dla samorządów miejskich, tj. gmin lub miejscowości o statusie miasta oraz urzędów marszałkowskich. Dotychczas do czterech edycji konkursu Złote Formaty ponad 240 samorządów przesłało ponad 600 projektów. Do tegorocznej edycji konkursu Złote Formaty, 67 samorządów reprezentujących wszystkie województwa Polski, zgłosiło 157 projektów promocyjnych. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty - 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). W piątej edycji konkursu uczestnicy mogli ubiegać się o nagrody i tytuł Złotego Formatu w pięciu kategoriach: Kampania Reklamowa, Kampania PR/On-Line PR, Event, Wydawnictwo Promocyjne oraz Działalność Promocyjna - Grand Prix Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Kraków.