Na razie na trasie są tylko cztery przystanki, a tramwaj nie będzie dojeżdżał do budowanej jeszcze pętli. Dlatego wagony będę się zatrzymywały w połowie drogi. Tam zmienią tor z prawego na lewy, a maszynista przesiądzie się do tyłu. Na trasę skierowane zostaną składy mające drzwi po obu stronach. Pojawią się na niej linie 12 i 18. Niewątpliwym plusem uruchomienia połączenia tramwajowego z Ruczajem jest szansa na szybki przejazd do centrum dla ponad 30 tysięcy mieszkańców osiedla i kilkunastu tysięcy studentów. Jest jednak także druga, negatywna strona medalu - niestety zlikwidowane zostaną trzy linie autobusowe MPK. Nowa linia tramwajowa na Ruczaj - zobacz galerię RMF24, kliknij! Z nowego połączenia tramwajowego pasażerowie będą mogli korzystać już od 30 grudnia. Oddany do użytku fragment - od skrzyżowania ulic Brożka i Grota Roweckiego do ulicy Gronostajowej - ma prawie 1800 metrów długości. By uruchomić nowy odcinek przebudowano wcześniej skrzyżowanie ulic Kapelanka, Brożka, Grota Roweckiego oraz poszerzono do czterech pasów ulicę Grota Roweckiego na odcinku od Brożka do Norymberskiej. Budowa linii szybkiego tramwaju do pętli Czerwone Maki rozpoczęła się w listopadzie 2010 roku. W sumie prace mają trwać 24 miesiące, a zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec 2012 roku. Cała inwestycja pochłonie 150 milionów złotych.