- Do tej pory działało wiele różnych systemów rezerwacji. Uruchamiamy system, który pomoże turystom w znalezieniu noclegu w Krakowie. Zawiera on tylko obiekty noclegowe działające legalnie i te, które chcą znaleźć się w tej bazie - mówił Artur Żyrkowski, kierownik referatu promocji turystycznej w Biurze Promocji i Marketingu Miasta. - Można powiedzieć, że to nasz system miejski. Każdy obiekt, który nie będzie spełniał warunków, będziemy mogli z tego systemu usunąć, a przynajmniej zawiesić - dodał. Miasto rozpisało konkurs na opracowanie system rezerwacji miejsc noclegowych. Jego obsługą zajmuje się firma zewnętrzna, a gmina do jego uruchomienia nie dołożyła ani złotówki. W Krakowie według wykazu prowadzonego przez prezydenta miasta jest obecnie 106 hoteli posiadających kategorie od jednej do pięciu gwiazdek i około 200 innych obiektów - pensjonatów, hosteli, apartamentów i pokoi gościnnych. Z badań ruch turystycznego przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną na zlecenie urzędu miasta wynika, że w 2006 r. Kraków odwiedziło 8 mln gości. - Według szacunków 4 mln 300 tys. z nich nocowało w mieście - mówił Michał Jakubczyk, kierownik referatu rozwoju turystyki w Urzędzie Miasta. Według GUS turyści najczęściej wybierali hotele. Na początku maja ruszy kolejna kampania reklamowa Krakowa związana z obchodami 750-lecia lokacji miasta na prawie magdeburskim. Przygotowano 1,4 tys. bilboardów i 1,2 tys. citylightów (reklam podświetlanych), które zostaną rozwieszone w największych miastach Polski oraz ponad 4 tys. plakatów i 85 tys. ulotek, które pojawią się w Krakowie. Ruszy też kampania w mediach.