W związku z budową kanalizacji należy liczyć się z utrudnieniami ruchu w rejonie osiedla Podwawelskiego. Prace mają potrwać do końca września. - Ma to związek z przebudową kolektora ogólnospławnego w związku planowaną budową Centrum Kongresowego - informuje Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy ZIKiT. Do końca wakacji modernizowana będzie również ulica Warszawska, która docelowo będzie jednokierunkowa (od ulicy Szlak do placu Matejki). Powstaną tam miejsca parkingowe i ścieżka dla rowerzystów. Trwają też prace przy renowacji ulicy św. Jana na odcinku od Rynku Głównego do św. Tomasza. Wymieniona zostanie stara zniszczona nawierzchnia asfaltowa, którą zastąpi kostka. Przy okazji wymienione zostaną sieci podziemne i odnowione oświetlenie. Na czas modernizacji ulica św. Jana została wyłączona z ruchu. Prace potrwają do 30 września. Jesień w korkach W październiku rozpocznie się przebudowa ronda Ofiar Katynia, która jest już opóźniona w stosunku do pierwotnych planów miasta o co najmniej pięć lat. Mniej więcej w tym samym czasie ma ruszyć praca na ul. Nowohuckiej - budowa estakady nad skrzyżowaniem z ul. Klimeckiego połączona z budową torowiska między rondem Grzegórzeckim i Płaszowem, oraz przebudowa ulic Surzyckiego i Christo Botewa na trasę dwupasmową. Marzenia o pociągnięciu linii tramwajowej do Płaszowa wkrótce się ziszczą. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło właśnie przetarg, na wykonawcę tej ważnej dla Krakowa inwestycji. Za niecałe cztery miesiące dowiemy się, jaka firma wybuduje nowy odcinek linii szybkiego tramwaju, który połączy rondo Grzegórzeckie z ul. Golikówka. Wykonawca nowego odcinka linii tramwajowej będzie miał 19 miesięcy na wykonanie tej inwestycji. Oprócz linii tramwajowej wybuduje także prawie kilometrowy odcinek ul. Kuklińskiego (to nowa, bardzo ważna ulica w mieście, której zadaniem będzie rozładowanie korków na ul. Nowohuckiej) oraz estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich. Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Poprowadzi od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się 5 przystanków w każdym kierunku. Większe utrudnienia związane z estakadą na ul. Nowohuckiej i rozbudową Surzyckiego mogą być odczuwalne dopiero zimą, jednak zorganizowanie objazdów na czas tych inwestycji nie będzie łatwe. Poszerzanie Surzyckiego i Botewa utrudni dotarcie do mostu Wandy, ale ruch na tej trasie nie jest aż tak intensywny, by doszło do komunikacyjnego paraliżu. Większe trudności pojawią się gdy rozpocznie się budowa estakady na ul. Nowohuckiej. Budowa podzielona zostanie na etapy: na początku poszerzona zostanie jezdnia Nowohuckiej, żeby w czasie budowy estakady auta mogły jeździć bocznymi pasami. A Ty gdzie stoisz w korku? Podyskutuj o tym na forum Czytaj także: Takich korków jeszcze nie było Kraków stoi w korku