Już po koniec sierpnia kierowcy pojadą nowym tunelem pod torami PKP przy ul. Wrocławskiej. Wcześniej przewiduje się oddanie do użytku kolejnego odcinka ul. Grota Roweckiego, a jesienią mostu Wandy oraz nowego odcinka Trasy Centralnej między Mostem Kotlarskim a ul. Nowohucką. Trwają przygotowania do rozpoczęcia kolejnych dużych inwestycji. Do sierpnia wyłonieni zostaną wykonawcy estakady nad ul. Wielicką, Trasy Centralnej na odcinku al. 29 Listopada - ul. Rakowicka i kolejnego odcinka "Szybkiego Tramwaju". Jesienią rozpocznie się budowa drugiego odcinka ul. Nowotarskiej, od ul. Tischnera do ul. Witosa. - Jedną z bolączek komunikacyjnych Krakowa są problemy z przepustowością. Poprawie przepustowości ma służyć budowa całościowego systemu sterowania ruchem. Obecnie przygotowywane są wnioski do aplikacji grantowych m.in. na realizację tego zadania w latach 2005-2006. Dzięki budowie tego rodzaju systemu nowoczesnego sterowania ruchem przepustowość na obszarze całego miasta poprawi się o 20 proc. - uważa wiceprezydent Adamczyk. W ramach przygotowań do budowy całościowego systemu sterowania ruchem, w okresie od czerwca do października br. przeprowadzony będzie przez jedną z holenderskich firm eksperyment, polegający na zainstalowaniu na 12 krakowskich skrzyżowaniach nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem. Projekt finansowany jest przez Komitet Badań Naukowych. - Jeśli eksperyment powiedzie się, a zastosowany przez Holendrów sprzęt zda egzamin, będziemy się starać znaleźć środki na jego zakup - zapowiedział Krzysztof Adamczyk.