Jak wyjaśnił prezydent Majchrowski, wybrano linię nr 154, by autobusy nie zanieczyszczały centrum miasta. Na linię nr 154, obsługiwaną przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK), w ramach testów skierowano cztery pojazdy, trzech producentów: krajowego Solarisa, włoskiego Rampini i litewskiego Lbusa. Według zapowiedzi prezydenta Majchrowskiego, jeśli Kraków otrzyma obiecane środki unijne, to po rocznym okresie testów zostanie wybrany najlepszy model, którego około 10 sztuk będzie kupionych do stałej eksploatacji w mieście. Testowane pojazdy mogą zabrać od 50 do 70 pasażerów, co jest wystarczające - zdaniem prezydenta - do obsługi linii 154. Biegnie ona od osiedla Prądnik Biały, przez zatłoczony Nowy Kleparz i al. Słowackiego, do znajdujących się w ścisłym centrum ul. Pawiej, Dworca Głównego, ul. Basztowej, pl. Matejki i ul. Kurniki. Przystanek końcowy wyznaczono przy Dworcu Głównym Zachód. Od 1 sierpnia Kraków powinien zyskać kolejną linię w całości obsługiwaną przez autobusy elektryczne. Zapowiedział to w listopadzie zeszłego roku drugi z miejskich przewoźników, firma Mobilis w związku z wygranym przez nią przetargiem na obsługę kolejnych 12 linii autobusowych. Operator przejmie je na dziesięć lat od 1 sierpnia tego roku. Obecnie miejską komunikację w Krakowie obsługują dwaj przewoźnicy: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz Mobilis. Ich autobusy pokonują rocznie ok. 36 mln kilometrów.