Od najbliższej soboty, 30 maja, do najmłodszej dzielnicy Krakowa będą jeździć niskopodłogowe bombardiery. Od tego dnia tramwaje linii 5 z Krowodrzy Górki do Wzgórz Krzesławickich zaczną kursować tunelem pod Krakowskim Centrum Komunikacyjnym. Dzięki temu, "piątka" ominie ulice Lubicz, Basztową i Długą, przez co skróci się czas przejazdu. Zatem od 30 maja tramwaje tej linii jeździć będą następującą trasą Krowodrza Górka - Dr Twardego - Dworzec Towarowy - tunel szybkiego tramwaju - rondo Mogilskie - Mogilska - al. Jana Pawła II - rondo Czyżyńskie - Bieńczycka - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Krakowskie MPK informuje, że bilety okresowe wykupione na linię 5: - Przed zmianą trasy (do dnia 29 maja 2009 roku - włącznie) - zachowują ważność zarówno na dotychczasowej, jak i na nowej trasie linii 5 - do końca okresu ważności znajdującym się na bilecie, - Po zmianie trasy (od dnia 30 maja 2009 roku) - zachowują ważność wyłącznie na nowej trasie linii 5 (przez tunel szybkiego tramwaju). Jednocześnie, od 30 maja uruchomiona zostanie nowa stała linia tramwajowa nr 7, która będzie kursować na trasie Kurdwanów - Nowosądecka - Wielicka - Na Zjeździe - pl. Bohaterów Getta - Starowiślna - Poczta Gł. - Westerplatte - Dworzec Gł. - Basztowa - Długa - N. Kleparz - Kamienna - Dworzec Towarowy. "Siódemka" będzie kursować tylko w dni powszednie (od poniedziałku do piątku), w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, z częstotliwością 20 minut. W zamian zlikwidowana zostanie linia nr 74. Zmieni się także częstotliwość kursowania tramwaju nr 51. Będzie on kursował w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, co 20 minut. Jednocześnie zostaną wprowadzone kursy wariantowe realizowane na skróconej trasie do / z pętli Prokocim. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Kraków.