Jak poinformował rzecznik PKP Michał Wrzosek, nowy dworzec będzie elementem nowoczesnego węzła komunikacyjnego; będzie zintegrowany z podziemnym tramwajem, parkingami oraz dworcem autobusowym. Specjalne pociągi będą go łączyć z lotniskiem Kraków-Balice. Zgodnie z zapowiedziami kolei, obiekt o powierzchni 14 tys. metrów kwadratowych zacznie służyć pasażerom w drugim kwartale 2012 roku. Inwestycja o wartości 119 mln zł jest w niemal 70 proc. współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Termin składania ofert w przetargu na wykonawcę inwestycji mija 27 kwietnia. PKP planuje wybrać wykonawcę i podpisać umowę do końca czerwca 2010. Prace budowlane mają się rozpocząć w trzecim kwartale 2010 roku. Wrzosek przypomniał, że PKP prowadzą obecnie proces inwestycyjny na prawie 40 dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski, w miastach o różnej wielkości. Największe inwestycje są prowadzone we Wrocławiu, Katowicach, Warszawie, Poznaniu, Gdyni i Krakowie. Do 2012 roku PKP wydadzą na ten cel ponad 980 mln zł. Modernizacje finansowane są z funduszy Unii Europejskiej, budżetu państwa i środków własnych przewoźnika.