Badanie miało charakter ogólnopolski, w którym jeden respondent oceniał kilkadziesiąt miast. Kwestionariusz odpowiedzi uwzględniał kilkadziesiąt wskaźników atrakcyjności i siły marek-miast. Głównym założeniem badania była hipoteza, że atrakcyjność miasta jest wektorem określającym siłę przyciągania trzech grup - turystów, mieszkańców, inwestorów. Magnetyzm zdefiniowany był poprzez 7 głównych czynników: komfort życia, stan środowiska naturalnego oraz atrakcyjność turystyczną, biznesową, kulturalną, sportową i pod względem dziedzictwa. Badanie "Magnetyzm miast polskich" to nie pierwszy ranking potwierdzający wysoką pozycję marki Kraków. W czerwcu tego roku miasto to zajęło drugą - po Kościele Katolickim - pozycję w kategorii "marka narodowa" w trzeciej edycji badania Kapitału Społecznego Marek GB SEI. Warto dodać, że według ostatniego sondażu przeprowadzonego przez GfK Polonia dla Rzeczpospolitej - "Magiczny Kraków" to jedno z najlepszych haseł, promujących miasta w Polsce. Hasło to towarzyszy miejskiej stronie internetowej Krakowa od początku jej istnienia. Przez ostatnie lata utrwaliło się ono w świadomości ludzi odwiedzających ten portal. Internautów korzystających z informacji na miejskiej stronie Krakowa, jest coraz więcej, w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedziło ją około 5 milionów użytkowników. M Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Kraków.