25 marca wykonawca kompleksowej przebudowy ronda Ofiar Katynia rozpocznie prace związane z wymianą podziemnych instalacji, w konsekwencji czego z ruchu wyłączona zostanie jezdnia północna ulicy Radzikowskiego od ronda w kierunku zachodnim. Ruch w tym kierunku odbywać się będzie po jezdni południowej ulicy Radzikowskiego. Natomiast w kierunku przeciwnym pojedziemy po drodze tymczasowej. Dojazd do obiektów zlokalizowanych przy północnej jezdni ul. Radzikowskiego zostanie utrzymany. Pierwszy etap prac to dopiero początek kłopotów Z ruchu wyłączone zostaną również zewnętrzne pasy alei Armii Krajowej od wiaduktu kolejowego do ronda, zewnętrzny pas ulicy Jasnogórskiej (od strony Makro) do stacji benzynowej, a także pas do skrętu w prawo z ulicy Conrada w ulicę Jasnogórską. - Na tym etapie prac nie przewidujemy wprowadzenia tras objazdowych. Sytuację na rondzie na bieżąco będą monitorować nasi inspektorzy oraz policjanci z krakowskiej drogówki - informuje Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Wsparciem mają też służyć pracownicy naukowi Politechniki Krakowskiej, którzy będą analizować wszystko to, co dzieje się w tym rejonie miasta podczas prowadzenia prac remontowych. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca maja. W kolejnym etapie prac, kiedy wykonawca przystąpi do budowy tunelu drogowego oraz stawiania estakady, warunki przejazdu przez rondo pogorszą się jeszcze bardziej. Wprowadzone zostaną wówczas objazdy dla ruchu tranzytowego. Niewykluczone, że pojawią się też zmienione trasy dla komunikacji publicznej. Ruch będzie utrudniony - lepiej wybrać trasę alternatywną Prace budowlane skutecznie utrudnią ruch drogowy w północno-zachodniej części miasta. Proponujemy alternatywne trasy, by ominąć skrzyżowanie. Jadąc od strony Krzeszowic i Zabierzowa warto kierować się na Balice. Pierwszy wariant zakłada przejazd przez Szczyglice i wjazd do miasta ul. Balicką. To najlepsze rozwiązanie dla osób kierujących się w północne rejony miasta. Osoby, które chcą do jechać do centrum Krakowa mogą wybrać wariant wjazdu do miasta ul. Olszaniecką i Królowej Jadwigi. Trzeci wariant jest odpowiedni dla osób jadących w stronę Śródmieścia i Podgórza. Warto pojechać obwodnicą (kierunek Chyżne/Rzeszów) i wjechać do miasta na wysokości ul. Księcia Józefa. Osoby jadące tranzytem z zachodu w kierunku Sandomierza (droga 79) powinny skorzystać z obwodnicy (kierunek Rzeszów), następnie jechać do końca autostrady A4 w Szarowie/Targowisku, a następnie skierować się na Niepołomice. Jadący od Olkusza mogą wybrać zjazd na Trzebinię, a następnie na drogę wojewódzką 79 w kierunku Zabierzowa (ewentualnie wjazd na autostradę w Trzebini w kierunku Krakowa). Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) chciałby, by jeszcze w tym roku został uruchomiony podziemny tunel w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej. Cała inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku. Rondo będzie miało przepustowość 18 tys. samochodów na godzinę, czyli trzy razy więcej niż obecnie. Remontują strategiczne rondo, Kraków stanie w korku Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa. Władze miasta przyznają, że prace drogowe w znaczący sposób utrudnią ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Wykonawca inwestycji został zobowiązany do przedstawienia projektu zastępczej organizacji ruchu. Zarządca dróg nie widzi możliwości całkowitego zamknięcia ronda na czas remontu. Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie. Na kierunku północ-południe, w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne. Koniec końców lepiej od razu uzbroić się w cierpliwość - utrudnienia mogą potrwać nawet do wiosny 2011 roku. Mimo, że inwestor zapowiada rekordowe tempo prac. A Ty gdzie stoisz w korku? Podyskutuj o tym na forum CZYTAJ WIĘCEJ: OPÓŹNIENIE NA RONDZIE - POJAWIĄ SIĘ KORKI RUSZA PRZEBUDOWA OFIAR KATYNIA ZACZYNA SIĘ PRZEBUDOWA RONDA OFIAR KATYNIA RONDO OFIAR KATYNIA DO PRZEBUDOWY RONDO - PROBLEM NA OKRĄGŁO KRAKÓW: KIEROWCÓW CZEKA KOMUNIKACYJNY HORROR KTO PRZEBUDUJE RONDO OFIAR KATYNIA? KIEROWCO, TERAZ TUTAJ UTKNIESZ FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");