Jeśli takie zaświadczenie byłoby wydane przez MPK, to usprawiedliwilibyśmy spóźnienie do szkoły - mówi Teresa Kucybała, dyrektor krakowskiego gimnazjum nr 20. Jej zdaniem na tego typu dokumencie powinny znaleźć się dane dotyczące numeru linii, którą dziecko jechało, data i godzina, a także określenie o ile czas przejazdu został przedłużony. To proste rozwiązanie nie jest jednak takie proste. Sprawę komplikuje samo MPK, które takich zaświadczeń nie chce wydawać. W naszej firmie w ogóle takich zaświadczeń nie wydajemy. Można uzyskać potwierdzenie telefoniczne na centrali ruchu - mówi Grzegorz Dyrkacz z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Jego zdaniem to szkolni wychowawcy sami powinni dzwonić do dyspozytora, aby zweryfikować spóźnienia uczniów. Podajemy więc numer telefonu: 0-12-254-13-00.