Jak poinformował we wtorek Filip Szatanik z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa, badania wartości polskich stron miejskich przeprowadził wortal brief4poland, korzystając z serwisu webvaluer.org. Według zestawienia Kraków zdystansował zarówno Warszawę (436 tys. zł), jak i Wrocław (510 tys. zł), a także Lublin (586 tys. zł) oraz Poznań (728 tys. zł). Wysoką ocenę - według ekspertów - uzyskały strony tych miast, które przykładają dużą wagę do rozwoju nowych technologii i ciągłej komunikacji z mieszkańcami oraz turystami. Oficjalny krakowski miejski serwis internetowy istnieje od 1996 roku. Oprócz polskiego, dostępny jest w czterech wersjach językowych: angielskim, francuskim, niemieckim oraz chińskim. Zawiera informacje z zakresu kultury, turystyki, inwestycji. W ostatnich dwóch miesiącach miejski serwis internetowy Krakowa odwiedziło ponad 3,5 miliona użytkowników internetu, w porównaniu z poprzednimi miesiącami liczba odsłon serwisu wzrosła dwukrotnie.