Na fali entuzjazmu, również biznesowego, na pewno rozwijałoby się wiele usług, głównie związanych ze sportem - mówi Maciej Łataś, prezes agencji reklamowej "Epoka", związanej z marketingiem sportowym. Podkreśla, że piłkarskie mistrzostwa w naszym mieście przyniosłyby także duży zysk wizerunkowy. - Miasta Euro 2012 będą miały długą darmową promocję. Do tej fali można także dołączyć Kraków. Przy odpowiednio przemodelowanej strategii można zyskać poprzez przyciągnięcie do Krakowa kibiców, którzy będą się przemieszczać między miastami Euro 2012 - dodaje Maciej Łataś. Mimo porażki w walce o Euro 2012 Kraków stara się dotrzymać kroku zwycięskim miastom. - Port lotniczy unieważnił kolejny przetarg na budowę nowego terminalu i to może być ten słaby punkt - przyznał niedawno prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, komentując stan przygotowań Krakowa pod kątem Euro 2012. W miniony piątek na Maderze władze UEFA zadecydowały jednak, że mistrzostwa odbędą się w czterech miastach polskich i czterech ukraińskich. We wszystkich miastach nie ma zagrożenia z budową stadionów. W Krakowie nie było chętnych inwestorów na budowę dwóch podziemnych parkingów przy stadionie. We Wrocławiu trwają już prace konstrukcyjne przy podziemnym trzypoziomowym parkingu, a w Warszawie niedawno ukończono budowę takiego obiektu na 1800 miejsc. W miastach Euro 2012 musi zostać wykonana odpowiednia infrastruktura drogowa i tramwajowa w rejonie stadionów. W Krakowie planuje się przebudowę i rozszerzenie ulic: Czarnowiejskiej, Reymonta, Piastowskiej i Kijowskiej. Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, informuje, że rozpoczęcie prac na tych ulicach w przyszłym roku będzie uzależnione od tego, czy znajdą się na to środki w budżecie. Miasto nie ma natomiast pieniędzy na budowę Trasy Balickiej, która miała połączyć lotnisko z rejonem stadionu. We wszystkich miastach modernizowane są również obiekty kolejowe. Nowy podziemny dworzec PKP w Krakowie ma zostać oddany do użytku w pierwszej połowie 2012 r. - Kraków będzie bardzo ważnym punktem przesiadkowym dla kibiców przejeżdżających na trasie z Ukrainy do Polski - podkreśla Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA. Dodaje, że Ukraina modernizuje linię z Kijowa, przez Lwów do Rzeszowa i dalej Krakowa oraz Katowic. - Na tej trasie po stronie ukraińskiej pociągi mają w roku 2012 jeździć z prędkością 160 km/h, a po stronie polskiej od 120 do 160 km/h - informuje Michał Wrzosek. O ruch turystyczny w naszym mieście w 2012 r. spokojna jest Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. turystyki. - Liczymy, że w czasie mistrzostw i po nich turyści i tak będą przyjeżdżać do Krakowa - mówi. Ma nadzieję, że polski produkt promocyjny związany z Euro 2012 będzie również zawierał informacje o naszym mieście. Kraków zabiega także o to, aby w czasie Euro 2012 było w nim centrum pobytowe dla sędziów i działaczy. Będzie miał również propozycję centrów pobytowych dla narodowych drużyn piłkarskich. (TYM) CZYTAJ RÓWNIEŻ: LOKATORZE - PŁAĆ I PŁACZ MEDAL DLA WYNALAZKU Z KRAKOWA WAWEL ŻEGNA "HOŁD PRUSKI"