Do najdrożej sprzedanych na aukcji przedmiotów znanych polityków i artystów należały: grafika Janiny Kraupe-Świderskiej przedstawiająca Madonnę z Dzieciątkiem (1,1 tys. zł), lustro europosłanki Róży Thun (1 tys. zł), spinki do mankietów premiera Donalda Tuska (800 zł), a także sam młotek służący do licytacji (sprzedany na koniec aukcji za 700 zł). - Ten koncert i ta aukcja są po to, aby pomóc zwierzętom. Mamy nadzieję, że dochód ze sprzedaży biletów-cegiełek oraz przedmiotów na aukcji będzie podobny do tego z ubiegłego roku i zbierzemy ponad 60 tys. zł. Za pieniądze kupimy aparaturę do badania morfologii krwi. Sprzęt znajdzie się w szpitalu dla zwierząt działającym przy Krakowskim Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt - powiedziała koordynatorka akcji "Granie na szczekanie" Anna Szybist. W przerwie między koncertami a licytacją na scenie pojawiły się też dwa psy: Klops i Donald. Do ich przygarnięcia zachęcała pisarka i dziennikarka Maria Czubaszek, która podzieliła się także z publicznością osobistymi wspomnieniami z czasów, kiedy miała psa Bimbra. Obiecała też, że będzie matką chrzestną obu futrzaków i będzie ich odwiedzała. 11-letni Klops szybko znalazł właściciela. Drugi, 4-letni kundel wciąż czeka na nowy dom. - Piesek jest bardzo spokojny. Nie może wrócić do schroniska - mówili organizatorzy akcji. Na scenie w Filharmonii Krakowskiej wystąpili też tacy artyści jak: Dawid Podsiadło, Mariusz Pędziałek, Jacek Królik, Łukasz Poprawski, Jan Smoczyński, zespół Kroke i Kwartet Smyczkowy Convivium. Wieczór prowadził znany krakowski poeta Bronisław Maj oraz dziennikarz Wacław Krupiński. Akcja charytatywna na rzecz bezdomnych zwierząt odbywa się w Krakowie od 22 lat. Dochód z ubiegłorocznego przedsięwzięcia został przeznaczony na wyposażenie (m.in. w narzędzia chirurgiczne, lampę chirurgiczną, pompę infuzyjną, myjkę do narzędzi chirurgicznych) oddziału intensywnej terapii w krakowskim szpitalu dla zwierząt. Organizatorami koncertu i aukcji były: Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami, kawiarnia Nowa Prowincja oraz Śródmiejski Ośrodek Kultury. Polska Agencja Prasowa objęła patronat medialny nad tegoroczną akcją.