Budowa "zakopianki" na odcinku Myślenice - Lubień wraz z obwodnicą Lubnia została podzielona na dwa etapy: pierwszy - od Myślenic do granicy gmin Pcim i Lubień (12,2 km), drugi - od granicy gmin Pcim i Lubień wraz z obwodnicą Lubnia do włączenia w stary przebieg na wysokości Witkówki (4,3 km). "Zakopianka" na tym odcinku już za 2 lata zyska zupełnie nowy wygląd. Z Myślenic do Lubnia będą prowadziły dwie jezdnie z pasami awaryjnymi oraz poboczami, rozdzielone pasem zieleni. Nawierzchnia zostanie przystosowana do przenoszenia dużych obciążeń (115 kN/oś), a jej wierzchnią warstwę będzie tworzyła odporna na koleinowanie mieszanka bitumiczna SMA. Na trasie powstaną dwa dwupoziomowe węzły drogowe: w Stróży i w Pcimiu na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Oprócz drogi głównej w ramach inwestycji będą zbudowane łącznice o długości 2,6 km, prawie 12 km dróg dojazdowych oraz ciągi piesze pod "Zakopianką". Sumując: w ramach inwestycji powstanie prawie 40 km nowej jezdni. Znacznej poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Wokół drogi stanie prawie 35 km stalowych barier ochronnych oraz 2 km barier betonowych. Na jezdni zostanie wykonane oznakowanie poziome wibroakustyczne, ostrzegające kierowcę w momencie najechania na linię krawędziową. Zamontowane będzie oznakowanie pionowe wykonane w nowoczesnej technologii z wykorzystaniem folii odblaskowych. Rozpoczęcie budowy drugiego etapu inwestycji, czyli odcinka od granicy gmin Pcim i Lubień do Witkówki, zawierającego obwodnicę Lubnia, nastąpi wiosną 2005 roku. Z końcem 2006 roku dwujezdniową "zakopianką" dojedziemy z Krakowa do Lubnia, a w 2010 roku - do Zakopanego.