Na płatnej A4 oświetlone są tylko punkty poboru opłat a przejazd nią w ciemnościach kosztuje 16 złotych. Rozporządzenie, dokładnie w Dziale III, rozdziale 2 dotyczącym urządzeń oświetlenia, wyraźnie nakazuje ustawić latarnie, gdy obszar, przez który przebiega autostrada jest oświetlony i występuje zagrożenie oślepienia uczestników ruchu. Z kolei drugi punkt dokumentu mówi, że latarnie powinny być obecne w obrębie węzła, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona. /Rozp. Min. Inf. z dn.16 stycznia 2002 r. Dz.U. nr 12, poz.116/. Reporter radia RMF FM Paweł Świąder wybrał się z kamerą na płatną autostradę. Sprawdził, żaden z węzłów nie jest oświetlony, choćby w Chrzanowie: Sytuacja taka dotyczy dwóch węzłów w okolicach Chrzanowa i węzła niedaleko Jaworzna. Jadąc tam, jesteśmy cały czas skazani tylko na światła samochodowe. W każdym z tych węzłów krzyżują się ważne drogi nr 79 i 993. Co istotne, trasy te są oświetlone, ale tylko do i od wiaduktu z autostradą, a koszty ponoszą samorządy. Na autostradzie latarnie znajdują się tylko przy węźle Byczyna /zjazd i wyjazd z Jaworzna/, jednak są one nieczynne i to od wielu lat. Przykład? "Ciemny" zjazd z A4 w kierunku Jaworzna. Latarnie przy zjeździe należą już do miasta Jaworzno. Przy węzłach niedaleko Chrzanowa, mimo zakończonego remontu, nie zainstalowano oświetlenia. Stalexport chwali się, że wyremontował nawierzchnię - czyżby zapomniał o oświetleniu? Reporter radia RMF FM wysłałem do koncesjonariusza autostrady pytanie w tej sprawie i nadal czeka na odpowiedź. Oświetlone są drogi krzyżujące się z autostradą. Autostrada już nie - opowiada Tomasz Tosza z Urzędu Miasta w Jaworznie. Posłuchaj relacji reportera radia RMF FM: W tajnym aneksie, który ujawniło radio RMF FM zawarty jest załącznik: "Zakres usług w dziedzinie eksploatacji i utrzymania". W rozdziale "Utrzymanie autostrady" nakazuje on Stalexportowi na bieżąco prowadzić kontrole oświetlenia. Nakłada także, w razie konieczności, obowiązek wymiany i renowacji słupów oświetlenia na jezdniach i w węzłach. - Rozumiem, że gdy te ulegną awarii lub zniszczeniu. Stalexport oczywiście wywiązuje się z tego obowiązku, ale tylko w przypadku dwóch Punktów Poboru Opłat. Są one oświetlone jak lotnisko by przypadkiem nikt ich nie przeoczył. To najważniejsze miejsce dla Stalexportu - tam pobiera się opłaty !!! -relacjonuje reporter radia RMF FM Paweł Świąder.