Ze wstępnej analizy z tego okresu wynika, iż zdecydowanie szybciej mieszkańcy uzyskują połączenie z dyżurnym Straży Miejskiej, a tym samym rośnie skuteczność podejmowanych interwencji. Nowe stanowisko, uruchomione w Komendzie Straży przy ulicy Dobrego Pasterza, spełnia także funkcję informacji. W praktyce oznacza to, iż do obowiązków zatrudnionych osób należy nie tylko obsługa połączeń telefonicznych na 986, ale także pomoc w rozwiązywaniu różnorodnych problemów, z którymi zwracają się mieszkańcy nie tylko drogą telefoniczną, ale również osobiście. Przypomnijmy - w roku 2000 krakowska Straż Miejska odnotowała 22 618 zgłoszeń z prośbą o interwencję. Z roku na rok zgłoszeń było coraz więcej. W pierwszej połowie 2008 roku odebrano już ponad 28 500 zgłoszeń do Straży, ujawniając prawie 75 tysięcy wykroczeń. Straż Miejska apeluje, by na numer 986 zgłaszać wszystkie niepokojące zdarzenia lub zachowania, które mogą mieć wpływ na utratę poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz mogą burzyć spokój i porządek publiczny. Wspomniana inicjatywa to kolejny krok w kierunku usprawnienia działania Straży Miejskiej. Sześć zatrudnionych osób, które przeszły odpowiednią weryfikację, będzie swoją pracą służyć mieszkańcom w rozwiązywaniu codziennych, trudnych i uciążliwych problemów. Obecnie głównym celem, który kierownictwo Straży zamierza zrealizować do końca 2010 roku, jest uruchomienie nowego, osobnego budynku z centralnym stanowiskiem dyżurnych oraz z centrum nowego systemu monitoringu wizyjnego Krakowa. Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Kraków.