W ramach swoistego post scriptum do zamkniętego w ubiegłym tygodniu sezonu koncertowego 2006/7 na estradzie Filharmonii Krakowskiej pojawią się Waldemar Groń jako dyrygent (kl. prof. Tomasza Bugaja) oraz pianista Piotr Szczepanik (kl. prof. Andrzeja Pikula), by wraz z filharmoniczną orkiestrą wykonać: J. Brahmsa Uwerturę tragiczną, R. Schumanna Koncert fortepianowy a-moll oraz M. Karłowicza Odwieczne pieśni. Uwertura tragiczna Brahmsa nie posiada swego wątku dramatycznego. Wydaje się, że kompozytor chciał wyrazić niejako tragizm sam w sobie, którego symbolem staje się już chociażby tonacja - brahmsowska tragiczna tonacja d-moll. Koncert fortepianowy a-moll Schumanna stoi na czele romantycznych utworów tego gatunku. Nie jest kompozycją par excellence typu wirtuozowskiego, wręcz przeciwnie - urzeka głęboką i szczerą uczuciowością. W ten klimat wpisują się również Odwieczne pieśni Karłowicza, których źródłem inspiracji (wg H. Opieńskiego) były przeżycia kompozytora z tatrzańskich wędrówek. Karłowicz pisał, iż "tchnienie odbierane w kontaktach z górami przebiega przez wszystkie filtry mej duszy, napełnia ją łagodnym światłem i sięgając do głębin, gdzie leżą wspomnienia trosk i bólów przeżytych, goi, prostuje, wyrównywa. Godziny przeżyte w tej półświadomości są jakby chwilowym powrotem do niebytu: dają spokój wobec życia i śmierci, mówią o wiecznej pogodzie roztopienia się we wszechistnieniu." W programie: Johannes Brahms - Uwertura tragiczna, Robert Schumann - Koncert fortepianowy a-moll, ieczysław Karłowicz - Odwieczne pieśni. 22 czerwca (piątek), godz. 19, Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie, ul. Zwierzyniecka 1.