Wydanie dokumentu będzie bezpłatne zarówno dla osób, które ukończyły 18 lat i otrzymają pierwszy dowód, jak i dla tych, którzy muszą wymienić dokument z powodu jego zniszczenia, utraty, upływu ważności czy zmiany danych osobowych. Przypomnijmy, że obywatele polscy, którzy ukończyli 18 rok życia, a nie posiadają dowodu osobistego podlegają karze ograniczenia wolności do miesiąca lub karze grzywny. Brak dowodu osobistego uniemożliwi nam także załatwienie spraw w wielu instytucjach, na przykład w bankach. Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania, nie później niż na 30 dni przed upływem ważności dokumentu powinniśmy złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu. Dokument tożsamości z nieaktualnymi danymi zostanie unieważniony przez wystawcę po upływie 3 miesięcy od dokonania zmian osobowych. W przypadku, gdy zmieniły się nasze dane osobowe, na przykład imię, nazwisko, PESEL czy adres zamieszkania, wniosek o zmianę dokumentu powinniśmy złożyć w terminie 14 dni. W sytuacji, gdy stary dokument uległ zniszczeniu lub zaginął, wniosek o nowy dowód należy złożyć niezwłocznie. Wnioski o wydanie dowodu osobistego dla mieszkańców Krakowa przyjmowane są w następujących oddziałach Wydziału Spraw Administracyjnych: • mieszkańcy Dzielnic I-VII - al. Powstania Warszawskiego 10, tel. 012 616 93 33 • mieszkańcy Dzielnic VIII-XIII - ul. Wielicka 28a, tel. 012 616 56 80 • mieszkańcy Dzielnic XIV- XVII - os. Zgody 2, tel. 012 616 87 23 KD Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Kraków.