Chcemy, aby beatyfikacja Jana Pawła II pozostawiła tylko dobre wspomnienia, powiedziała gazecie Anna Jędrocha, wiceprzewodnicząca Krakowskiej Izby Turystyki. KIT stworzyła stronę internetową www.santosubito.travel (w językach polskim i angielskim). Będzie na niej prezentować tylko oferty sprawdzonych biur zajmujących się turystyką przyjazdową i wyjazdową. Szefowie KIT obawiają się jednak, że na pielgrzymach będą chcieli zarobić nieuczciwi przedsiębiorcy. - Przygotowaniami do beatyfikacji zajmowaliśmy się od dwóch lat - przyznaje Marcin Szklarski, prezes Orlando Travel. - Przez ten czas ponosiliśmy koszty związane z rezerwacją miejsc w hotelach, wypłaciliśmy zaliczki włoskim hotelarzom. Po ogłoszeniu daty beatyfikacji Jana Pawła II okazało się, że w większości umowy "straciły moc". - Spotkaliśmy się z działaniami wielu nieuczciwych włoskich hotelarzy i agencji turystycznych, liczących tylko na doraźny zysk. Beatyfikację papieża chcą wykorzystać jedynie do zarobienia dodatkowych pieniędzy - mówi prezes Orlando Travel. - Ceny w niektórych hotelach zostały podniesione nawet nie o 100, ale o 200 procent. Jeszcze bardziej wzrosły marże włoskich agencji turystycznych, o 200, 300 procent. Beatyfikacja Jana Pawła II - zobacz nasz raport specjalny FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");