W trakcie kampanii w Krakowie pojawi się blisko 300 plakatów oraz 5 tys. ulotek informujących kierowców o zakazie zajmowania "kopert" - miejsc parkingowych przeznaczonych tylko dla osób niepełnosprawnych. "Kampania parkingowa ma na celu przekonywanie mieszkańców, że zajmowanie tzw. "kopert" przez nieuprawnionych kierowców pozbawia osoby niepełnosprawne możliwości swobodnego funkcjonowania i poruszania się w miejscach publicznych", mówił podczas konferencji prasowej Bogdan Dąsal Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Osób Niepełnosprawnych. Urząd Miasta Krakowa oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji zapraszają mieszkańców na happening, który odbędzie się 22 września o godz. 13.00 na Rynku Głównym. W trakcie imprezy organizatorzy będą rozdawać ulotki oraz materiały informujące o kampanii. Na Rynku Głównym pojawią się zabytkowe samochody z Koła Pojazdów Zabytkowych przy Automobilklubie Krakowskim. Na zakończenie happeningu zagra koncert zespół "Blue Machine"- laureata IV Integracyjnego Festiwalu Talentów. Do akcji włączyła się także Straż Miejska. Strażnicy zwrócą szczególną uwagę na kierowców, którzy parkują na miejscach zarezerwowanych dla osób niepełnosprawnych. Krakowianie, którzy zaparkują na miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych, muszą liczyć się z mandatem, a nawet z wnioskiem do sądu grodzkiego. W kampanię parkingową zaangażowane są także krakowskie organizacje pozarządowe działające na rzecz osób niepełnosprawnych, Rady Dzielnic Krakowa, Policja, Związek Harcerstwa Polskiego, a także krakowskie hipermarkety. Od 2004 roku po Krakowie jeździ tramwaj niskopodłogowy z logo i hasłem kampanii "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu". W pierwszym półroczu 2007 roku Straż Miejska skontrolowała ponad 10 tys. stanowisk postojowych tzw. kopert dla osób niepełnosprawnych. 737 kierowców zaparkowało na miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. W wyniku przeprowadzonych kontroli Straż Miejska ukarała mandatami 557 kierowców. Ogólnopolska kampania prowadzona będzie w 150 miastach w Polsce. W ramach akcji rozdanych zostanie m.in. 200 tysięcy ulotek, 21 tysięcy plakatów, tysiąc koszulek oraz tysiąc balonów. Ponadto w każdym z miast biorących udział w kampanii odbędą się happeningi teatralne na miejscach parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.niepelnosprawni.pl