- Na rozmowy w tej sprawie w przyszłym tygodniu ma przyjechać przedstawiciel inwestora z Chin - Szanghajskiej Grupy Konstrukcyjnej, która jest zainteresowana przedsięwzięciem - informuje wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel. I dodaje, że w tej sprawie prowadzono już rozmowy z dwoma międzynarodowymi konsorcjami budującymi autostrady w Polsce. W sierpniu planowane są rozmowy z kolejnym zagranicznym inwestorem. Projekt budowy południowo-zachodniego odcinka trzeciej obwodnicy Krakowa obejmuje powstanie trasy z dwoma lub trzema pasami w każdym kierunku o całkowitej długości ok. 13 km. Dałaby ona możliwość szybkiego przejazdu od ronda Ofiar Katynia do węzła Wielicka. Na trasie byłby dwukomorowy tunel pod wzgórzem św. Bronisławy o długości 2,8 km. Na wszystkie inwestycje potrzeba około 4 mld zł. Miasto nie ma pieniędzy na tak kosztowne przedsięwzięcia. - Gdyby drogi na gminnych terenach wybudował i sfinansował prywatny inwestor, to przez 40-50 lat mógłby przykładowo wykonywać prace związane z utrzymaniem wybudowanych dróg i pobierać za nie zapłatę od miasta - mówi wiceprezydent Trzmiel.