Obecnie reklamować można jedynie przesyłki rejestrowane (listy polecone, paczki) oraz przekazy pieniężne, jeśli nie dotarły one do klienta w ciągu 14 dni od daty nadania. Po zmianach, bezpośrednio po przyjęciu przesyłki można będzie zgłosić jej uszkodzenie lub ubytek. Jeśli w terminie nie dojdzie do nas list lub inna przesyłka, następnego dnia można będzie zgłosić utratę. To samo dotyczy przekazania pieniędzy po wyznaczonym terminie. Reklamacje trzeba będzie składać w placówce pocztowej operatora, który miał wykonać usługę. Skarga nie musi mieć formy pisemnej, można będzie ją złożyć ustnie. Dopuszczona zostanie też forma elektroniczna, o ile nie ma przeszkód technicznych po stronie firmy świadczącej usługi pocztowe. Firmy świadczące usługi pocztowe będą musiały rozpatrzyć reklamację i udzielić na nią odpowiedzi w ciągu 14 dni. Termin ten może być wydłużony do 30 dni, ale klient ma być o tym poinformowany.