Chodzi o budowę odcinka autostrady między Jordanowem a Myszęcinem o długości 9,5 km - poinformowała na konferencji prasowej Hatka. Decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności. Lubuski fragment A2 został podzielony na siedem odcinków; na każdy z nich AWSA musi uzyskać odrębne pozwolenie na budowę, które wydaje wojewoda. Zgodnie z zapisami umowy koncesyjnej, początek budowy tego odcinka będzie realizacją zobowiązań AWSA dotyczących realizacji II segmentu A2. W maju 2009 roku Europejski Bank Inwestycyjny przyznał spółce kredyt w wysokości 1 mld euro z opcją na dodatkowe 200 mln euro na budowę blisko 106-kilometrowego odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami w Świecku. Kwota kredytu stanowi 70 proc. wartości projektu, który szacowany jest na 1 mld 650 mln euro. Sam koszt budowy tego odcinka wynosi 1 mld 298 mln euro, tj. 12,2 mln euro za kilometr. Wkład własny akcjonariuszy spółki wynosić będzie 15 proc., czyli blisko 250 mln euro. Pozostała kwota pochodzić będzie z banków komercyjnych, z którymi prowadzone są końcowe rozmowy. Ostateczne podpisanie umów kredytowych, czyli tzw. zamknięcie finansowe, które umożliwi faktyczne rozpoczęcie budowy, planowane jest do końca czerwca 2009 r. - Wejście na plac budowy, zgodnie z zapewnieniami firmy wykonawczej, możliwe jest już w lipcu, sierpniu br. Początek budowy finansowany będzie ze środków własnych spółki, ponieważ zależy nam na szybkim tempie budowy autostrady. Do listopada br. powinny zostać wydane wszystkie brakujące pozwolenia na budowę - powiedziała rzeczniczka AWSA Zofia Kwiatkowska. Odcinek A2 do Świecka będzie pierwszym tak długim fragmentem autostrady wybudowanym w technologii betonowej. Autostrada zostanie oddana do użytku z pełnym wyposażeniem, m.in. punktami poboru opłat, systemem alarmowym, miejscami obsługi podróżnych. Generalnym wykonawcą projektu będzie firma Strabag Austria. Harmonogram budowy uzgodniony z rządem zakłada oddanie autostrady do użytku jeszcze przed EURO 2012.