Udział w niej wzięli: Zastępca Prezydenta Miasta Zielona Góra Wioleta Haręźlak, Kierownik Zielonogórskiego Centrum Informacji i Promocji Turystyki Jarosław Wnorowski, główny specjalista do spraw turystyki w Urzędzie Miasta Wojciech Krzyżanowski, pracownik ZCIiPT Hubert Małyszczyk. Podczas Targów Tour Salon w Poznaniu, które odbywały się od 24 do 26 października odbyło się podsumowanie wielu konkursów. Najważniejszą nagrodą był tytuł Produkt Turystyczny Roku 2007. I to tą nagrodę w postaci certyfikatu otrzymało Winobranie, jako jedyna impreza w naszym województwie. Radość jest tym większa, bo Winobranie wygrało również w głosowaniu internautów na najciekawszą imprezę. W konkursie wzięło udział 66 tzw. produktów turystycznych, wśród których były cztery z województwa lubuskiego. W sumie nagrodzono tylko trzynaście produktów turystycznych z całej Polski. Nagroda na pewno pomoże w promocji Winobrania. Zielona Góra postara się wykorzystać tę nagrodę do promocji nie tylko imprezy, ale też całego miasta. 24 października podczas uroczystości otwarcia targów zostały również wręczone statuetki Polskiej Organizacji Turystycznej dla laureatów konkursu na najlepsze centrum informacji turystycznej 2007. Patronami tegorocznej edycji byli: pierwszy magazyn marketingu i sprzedaży Brief oraz Brief for Poland; patronat prasowy "Wiadomości Turystyczne". Laureatami konkursu na najlepsze centrum informacji turystycznej w 2007 roku zostali: KATEGORIA CENTRA IT W MIEJSCOWOŚCIACH PONIŻEJ 20 TYSIECY MIESZKAŃCÓW I - miejsce Informacja Turystyczna w Wadowicach II - miejsce Centrum Informacji Turystycznej w Łebie III - miejsce Informacja Turystyczna w Szczyrku KATEGORIA CENTRA IT W MIASTACH PONIŻEJ 75 TYSIĘCY MIESZKAŃCÓW I - miejsce Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku oraz Centrum Informacji Turystycznej w Mrągowie, II - miejsca nie przyznano, III - miejsce Miejskie Centrum Informacji i Turystyki w Piekarach Śląskich. KATEGORIA CENTRA IT W MIASTACH POWYŻEJ 75 000 MIESZKAŃCÓW I - miejsce Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej w Lublinie, II - miejsce Zielonogórskie Centrum Informacji i Promocji Turystyki w Zielonej Górze III - miejsce Miejskie Centrum Informacji Turystycznej w Bielsku - Białej. Centra informacji turystycznej to pierwsze miejsce kontaktu turysty zagranicznego z Polską. Od jakości kontaktu, czyli kompetencji i postawy pracowników zależy to, jak będą nas postrzegać obcokrajowcy. Aby promować dobre praktyki w branży turystycznej, POT już po raz trzeci zorganizowała konkurs, którego celem było: - kreowanie konkurencyjności na rynku centrów informacji turystycznej, - wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić banchmark dla osób zarządzających centrami, - promocja dobrych praktyk ze wskazaniem pożądanych cech jakościowych organizacji i zarządzania centrami. Kryteriami branymi pod uwagę przy wyborze laureatów były: - położenie obiektu i jego oznakowanie, - łatwość dostępu i godziny otwarcia (w tym dostęp dla niepełnosprawnych), - dostępność materiałów promocyjnych i informacyjnych z danego regionu (w tym bezpłatnych) - przygotowanie kadry (w tym znajomość języków obcych) Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony Zielonej Góry.