Dokument ten dotyczy przygotowania, realizacji i finansowania projektu, który umożliwi mieszkańcom kontakt z administracją za pomocą internetu. Założeniami projektu jest elektronizacja rządowej i samorządowej administracji publicznej województwa lubuskiego, m.in.: budowa infrastruktury teleinformatycznej, stworzenie portalu Wrota Lubuskie, stworzenie Cyfrowego Urzędu, budowa systemu poczty elektronicznej, wprowadzenie podpisu elektronicznego w administracji publicznej i wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów. Informatyzacja administracji ma ułatwić mieszkańcom życie i korzystanie z usług np. urzędników wojewódzkich. Zdaniem wojewody Wojciecha Perczaka, najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby np. mieszkaniec Żagania chcąc załatwić coś w Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. lub delegaturze urzędu w Zielonej Górze nie musiał jeździć po kilkadziesiąt kilometrów, a swoje sprawy załatwił przez internet. Program "Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa lubuskiego" będzie realizowany w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Strony porozumienia zobowiązały się wspólnie przygotować, a następnie w przypadku pozyskania środków z UE, wdrożyć projekt. W tym celu zostanie powołany zespół ekspertów. Ramowy opis projektu oraz jego cele znajdą się w Koncepcji Projektu, którą opracuje Wojewódzka Rada Informatyki. Realizacja projektu ma umożliwić również elektroniczne zarządzanie dokumentami, sprawami, procesami, elektroniczną obsługę interesanta, stworzenie systemu do zarządzania oświatą.