Telewizyjny projekt DesigNOWE Miasto to jedyny w Europie projekt poświęcony tematyce designu miejskiego. Jego przedmiotem są najciekawsze, najbardziej innowacyjne i przyjazne mieszkańcom obiekty użyteczności publicznej. Ma on promować miasta z najlepiej zorganizowaną przestrzenią publiczną. Nagrodą główną w konkursie jest ogólnopolska kampania outdoorowa dla zwycięskiego miasta. W różnych polskich miastach pojawi się 30 billboardów, które przez 2 tygodnie będą promować Gorzów. - Będziemy m.in. zapraszać na Lubuskie Kulinaria Regionalne, które odbędą się na przełomie sierpnia i września. Szczegóły związane z kampanią promocyjną podane zostaną w przyszłym tygodniu - powiedziała rzeczniczka gorzowskiego magistratu Anna Zaleska. W przygotowanym na potrzeby konkursu felietonie telewizyjnym Gorzów zaprezentował Filharmonię Gorzowską - obiekt, który cechuje się doskonałą akustyką, ale też pięknym wyglądem i doskonale wypełnia przestrzeń miejską. Kolejnym miejscem był nadwarciański bulwar, którego powstanie wpisuje się w hasło promocyjne miasta - Gorzów Przystań. To miejsce odpoczynku tysięcy gorzowian i turystów. - Pokazaliśmy także pomniki wyjątkowych gorzowian oraz murale, które zdobią ściany gorzowskich kamienic i przejście podziemne przy ul. Walczaka. Pokazaliśmy więc nie tylko wielkie inwestycje, ale także małe działania, które niejednokrotnie zostały zrealizowane dzięki inicjatywie samych gorzowian i nadają miastu wyjątkowy klimat. I właśnie to doceniło jury - dodała Zaleska. Do finału zakwalifikowało się pięć miast: Gorzów, Chojnice, Ciechanów, Gliwice, Chełmno. W konkursie mogły wziąć udział miasta charakteryzujące się ciekawym i niepowtarzalnym designem, które odpowiedziały na zaproszenie organizatora i przesłały swoje zgłoszenia. Ocena zgłoszonych projektów odbywała się w oparciu o materiały filmowe przygotowane do emisji telewizyjnej. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała komisja Konkursowa składająca się z przedstawicieli współorganizatorów, sponsorów i organizatorów.