Obecnie w Focus Parku trwają ostatnie prace - najemcy urządzają lokale, dekoratorzy pracują nad odpowiednią stylizacją budynku. Budowa - jak na tak okazałe rozmiary kompleksu - przebiegła w iście nieziemskim tempie. Przypomnijmy, że kamień węgielny został wmurowany 3 sierpnia 2006 roku. Od tego dnia upłynęły około dwa lata. "Wiele osób pyta nas z niedowierzaniem, czy zdążymy na czas. Rozumiem towarzyszące tym ostatnim tygodniom napięcie" - mówi Jarosław Borsuk, dyrektor Focus Parku. "Mogę jednak zapewnić, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, bez żadnych opóźnień i zmian. Utrzymujemy nasze tempo, bowiem prace szły sprawnie przez cały okres budowy Focus Parku". Aby wywołać u klientów równie kosmiczne wrażenie, codziennie na placu budowy pracowało 550 osób. Focus Park jest największą inwestycją w Zielonej Górze. Liczby mówią same za siebie: koszt inwestycji wyniósł 66 mln euro. Całkowita powierzchnia obiektu to 48 000 mkw. Na dwóch poziomach nowego centrum rozrywkowo-handlowego znajdować się będzie 100 sklepów, w tym Cinema City, Media Markt oraz elegancki supermarket Alma. Parking pomieści 600 samochodów klientów. Patrząc na nowoczesny i stylowy obiekt, trudno uwierzyć, że do niedawna w tym miejscu znajdował się największy w mieście plac budowy. Tymczasem stopniowo nowa zielonogórska gwiazda wyłaniała się z tumanów kurzu i pyłu, by zająć centralne miejsce w handlowej galaktyce miasta. Podczas budowy kompleksu wywieziono około 34 500 ton gruzu i około 109 000 ton ziemi z wykopów. Ilość zużytego betonu wyniosła blisko 39 000 m3. Na powierzchnię zabytkowej elewacji budynku zużyto ponad 3 000 litrów farby, a do pokrycia wnętrza 4 000 litrów. W sumie potrzebnych było 700 tysięcy litrów farby, by zaniedbana Polska Wełna nabrała kolorów. Ilość położonej glazury i terakoty zajęłaby łącznie powierzchnię około 11 000 m2, a kostki brukowej - 30 000 m2. Natomiast suma wszystkich użytych kabli utworzyłaby odcinek o długości aż 95 km. Informacja pochodzi z oficjalnej strony Zielonej Góry