Uczestnicy przetargu mają 10 dni na zgłoszenie protestów. - Jeśli ich nie będzie, to umowę z wykonawcą będzie można podpisać na początku czerwca, po kontroli postępowania przetargowego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - poinformował rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Krzysztof Nalewajko. Inwestycja związana z tym przetargiem obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 7,7 km, która będzie stanowiła dojazd do Lublina od strony Warszawy wraz węzłem w Dąbrowicy, na planowanej obwodnicy miasta. Ponadto zbudowanych zostanie blisko dziewięć kilometrów dróg dla ruchu lokalnego, most i osiem wiaduktów, ekrany akustyczne o długości 7,5 km, a także 13 przejść dla zwierząt. Wykonawca od podpisania umowy będzie miał 24 miesiące na realizację inwestycji. Do przetargu zgłosiło się początkowo 29 wykonawców, ostatecznie oferty cenowe złożyło 10 firm. Zwycięskie konsorcjum Budimex (lider) - Ferrovial Agroman (partner) buduje już inny odcinek drogi S17, po wschodniej stronie Lublina, od węzła Witosa do Piask. Zgodnie z rządowym programem budowy dróg na lata 2011-2015 na Lubelszczyźnie powstaje fragment drogi ekspresowej S17 od Kurowa do Piask, o długości 68 km. Budowę podzielono na pięć odcinków. Trzy mają już wyłonionych wykonawców; w przypadku dwóch - które będą stanowiły obwodnicę Lublina - zaproszenia do zakwalifikowanych firm mają być wkrótce wysłane.