W ostatnich latach wiele się mówiło o likwidacji Szkoły Podstawowej nr 7 w Zamościu. Władze swoją decyzję argumentowały przyczynami ekonomicznymi. Jest to mała szkoła, a zajmuje duży budynek, który by się przydał... No właśnie, od samego początku chodziło o budek szkoły. Miasto cierpi na brak lokali, a pilnie potrzebny jest nowy lokal dla Centrum Kształcenia Ustawicznego. Zmiana siedziby szkoły jest konieczna z uwagi na prowadzone prace rewitalizacyjne na Starym Mieście. Wcześniejsze pomysły włodarzy miasta zakładały likwidację "siódemki", przeniesieniu w jej miejsce Gimnazjum nr 1. Lokal po gimnazjum idealnie pasuje dla Centrum Kształcenia Ustawicznego. Pomysłom dotyczącym likwidacji szkoły sprzeciwiły się władze oświatowe, które miały decydujący głos w sprawie. W tym roku te plany zostały delikatnie zmodyfikowane i już wiadomo, że "siódemka" zostanie na swoim miejscu, natomiast dwie pozostałe szkoły zmienią adres. - Na sesji w dniu 26 maja 2008 roku podjęta została uchwała o przeniesieniu z dniem 1 września 2009 roku siedziby Gimnazjum Nr 1 im. Adama Mickiewicza z dotychczasowej siedziby w Zamościu przy ulicy Partyzantów 14 do budynku przy ul. Sienkiewicza 5. Budynek przy ul. Partyzantów zajmie Centrum Kształcenia Ustawicznego - powiedział rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Karol Garbula. Zmiana te zostały zaakceptowane przez zespół ds. reorganizacji sieci szkół miasta Zamość, w składzie którego byli przedstawiciele wszystkich szkół oraz radni miejscy. Te zmiany będą obowiązywać już od przyszłego roku szkolnego. Zmianom lokalowym towarzyszyć będą prace remontowo-modernizacyjne obu budynków. Związane z tym wydatki zostały uchwalone podczas ostatniej sesji Rady Miasta. Jeszcze w tym roku na remont budynku przy ul. Sienkiewicza (Szkoła Podstawowa nr 7 i Gimnazjum nr 1) przeznaczona jest kwota 60 tys. W przyszłym roku kwota ta wyniesie 2 miliony. Na remont obecnego budynku Gimnazjum nr 1 w 2008 roku przeznaczono kwotę 10 tys. zł, zaś w kolejnym roku ponad 3,5 miliona złotych. Są o jednak niewystarczające pieniądze i samorząd będzie się starał o dotacje unijne. Całkowity koszt modernizacji i rozbudowy budynku szacowany jest na ponad 13 milionów złotych. - Podjęcie uchwały z rocznym wyprzedzeniem pozwala na ubieganie się o środki pozabudżetowe oraz sukcesywne przeprowadzenie prac modernizacyjnych i remontowych - mówi Karol Garbula.