Do przetargu zgłosiło się jeszcze Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych Expol w Lublinie z ofertą opiewająca na 29,3 mln zł oraz polsko-portugalskie konsorcjum pod przewodnictwem spółki Mota-Engil Polska Central Europe w Krakowie, które swoją ofertę wyceniło na 39,6 mln zł. - Ostateczną decyzję o wyborze wykonawcy prac podejmie wkrótce dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PLK w Warszawie - powiedziała Kwiatkowska. Na przeprowadzenie remontu kolej przeznaczyła 29,6 mln zł; 85 proc. kosztów zostanie sfinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubelskiego. Remont ma być przeprowadzony w systemie "zaprojektuj-wybuduj". Prace powinny rozpocząć się w połowie tego roku. Wiadukt przy ul. Kunickiego, obok dworca głównego PKP w Lublinie, został wybudowany w 1928 r. i nigdy nie był gruntownie modernizowany. Jest wpisany do rejestru zabytków, dlatego jego wygląd musi zostać zachowany. Przebudowa będzie polegała na obniżeniu o 20 cm poziomu jezdni, dzięki czemu pod wiaduktem będą mogły swobodnie przejeżdżać samochody ciężarowe. Jezdnia będzie też poszerzona. Zachowane zostaną zabytkowe galeryjki dla pieszych, ale przechodnie nie będą już chodzić pod wiaduktem. Zostanie dla nich wybudowany osobny tunel, który będzie też prowadził do podziemnych przejść pod peronami dworca. Wiaduktem przebiega linia kolejowa E-7 Warszawa-Dorohusk.