Na wystawie znalazły się plakaty dla spektakli New York City Opera, Philadelphia Opera oraz polskich teatrów operowych. Towarzyszą im rysunki i projekty plakatów. Prace na wystawę wybrał sam autor, pochodzą z jego zbiorów. Rafał Olbiński powiedział podczas wernisażu wystawy, że stał się "chyba najbardziej płodnym producentem plakatów operowych na świecie" dzięki kontraktowi podpisanemu kilka lat temu z amerykańską firmą, która wydaje serię płyt CD z najwybitniejszymi przedstawieniami operowymi w historii. Plakaty Olbińskiego są okładkami tych płyt. - Tego jest 70 i jeszcze końca nie widać, tak że niedługo będzie prawdopodobnie setka tych plakatów - powiedział Olbiński. - To jest też taki surrealistyczny paradoks naszej cywilizacji, że taki facet jak ja, który nie ma słuchu za grosz, robi się ekspertem od muzyki - zażartował artysta. Kuratorka wystawy Zuzanna Zubek napisała w katalogu, że Olbiński przed zrealizowaniem każdego projektu starannie studiował libretto opery i tworzył serię szkiców. Na podstawie wybranego szkicu powstawał obraz w technice akrylu. "Obraz powstaje na bazie pomysłu artysty, jego ręką wykonany, bez użycia współczesnej techniki. Sylwetki przewijające się przez jego dzieła to powstające na kanwie żywych ludzi iluzje postaci związanych z daną operą" - napisała Zubek. Rafał Olbiński (ur. 1943 w Kielcach) - malarz, grafik, twórca plakatów, ilustrator - w 1969 r. ukończył architekturę na Politechnice Warszawskiej. W 1981 r. wyemigrował do Stanów Zjednoczonych i zdobył tam pozycję uznanego twórcy. Za swoje prace otrzymał ponad 100 nagród.