Nowa droga będzie przedłużeniem ulicy Mełgiewskiej, która prowadzić będzie do granic miasta. Ma połączyć się z obwodnicą Lublina, której budowa się rozpoczyna i która będzie stanowić część dróg ekspresowych S-19, S-17 i S-12. Trasą tą, w przyszłości, dojedzie się do portu lotniczego Lublin, który powstanie w podlubelskim Świdniku. Inwestycja obejmuje też ulice przyległe do ul. Mełgiewskiej. - Jest to jeden z obszarów dość intensywnie zagospodarowanych przez lubelski biznes, stąd to zadanie uwzględnia dodatkową budowę i modernizację tych bocznych dróg - powiedział wiceprezydent Lublina Krzysztof Żuk. Ulica Mełgiewska będzie przedłużona o ok. 3 km. Będzie miała dwie jezdnie, każdą z dwoma pasami ruchu. Przy ul. Grygowej powstanie węzeł drogowy. Inwestycja przewiduje też wybudowanie trzech wiaduktów - m.in. nad linią kolejową. Powstaną też chodniki dla pieszych, ścieżka rowerowa. Przy ulicach mają stanąć ekrany akustyczne. Na projekt przedłużenia ul. Mełgiewskiej do obwodnicy miasto Lublin uzyskało dofinansowanie ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku. Umowę na ich wykonanie miasto podpisało z firmą Budimex. Konsorcjum złożone tej firmy i hiszpańskiego Ferrovial Agroman wygrało we wrześniu przetarg na budowę pierwszego odcinka obwodnicy Lublina - między węzłem Witosa pod Lublinem i początkiem obwodnicy Piask. Wartość tych robót to blisko 400 mln zł, mają się zakończyć w 2012 r. Łącznie obwodnica Lublina będzie miała 68 km, obejmie trasę między Kurowem a Piaskami. Inwestycja została podzielona na pięć części, między węzłami: Sielce - Bogucin, Bogucin - Dąbrowica, Dąbrowica - Lubartów, Lubartów - Witosa, Witosa - Piaski. Każda część podlega odrębnemu przetargowi. Obwodnica ma być wybudowana do 2014 r. Wartość całej inwestycji szacowana jest na ok. 3 mld zł. Obecnie prowadzone są przetargi na budowę kolejnych odcinków.