Przypomnijmy, w przetargu nieograniczonym na dostawę 20 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich, ogłoszonym pod koniec minionego roku przez MPK Lublin, zgłoszono dwie oferty. Złożyły je firmy: Solaris & Bus Coach S.A. oraz MAN-STAR TRUCKS Sp. z o.o. Solaris zaoferował autobusy typu Solaris Urbino 12 w cenie brutto całego zamówienia 18 273 160 zł. Zaproponowane pojazdy mają zostać wyposażone w silniki spełniające normy czystości spalin Euro 4, wymagające obsługi. Oferent zapewnił m.in.37-miesięczny okres gwarancji na swoje pojazdy oraz 12 lat na konstrukcję i poszycie nadwozia. Solaris zapewnił, że dostawa pierwszych 5 pojazdów nastąpi w przeciągu 100 dni od dnia podpisania kontraktu MAN z kolei zaoferował autobusy miejskie typu MAN A21 Lion`s City. Wartość jego oferty wynosiła 20 403 280 zł brutto. Dostawa pierwszych pięciu pojazdów miała nastąpić w okresie 100 dni od daty podpisania kontraktu. Autobusy MAN-a miały być wyposażone w silniki bezobsługowe, spełniające wymogi czystości spalin Euro 4. MAN zobowiązał się udzielić 37-miesięcznej gwarancji na pojazdy; 12 lat na konstrukcję i poszycie nadwozia. Oferta MAN-a została odrzucona przez MPK na etapie badania ofert. Jego protest został oddalony przez lubelskiego przewoźnika. Urząd Zamówień Publicznych, do którego odwołał się MAN, 5 marca br. przyznał racje rozstrzygnięciom dokonanym przez MPK. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony Lublina.