Po otwarciu koperty, czteroosobowa komisja pod przewodnictwem naczelnik Wydziału Urbanistyki, Budownictwa i Nieruchomości Teresy Malickiej zweryfikowała ofertę i postanowiła ją zakwalifikować do części niejawnej przetargu. Procedura przetargowa zakończyła się 31 marca 2010 r. Jeszcze tego samego dnia odbyła się konferencja prasowa, podczas której poinformowano o wynikach procedury. Podczas konferencji prezes Cargo Hub Włodzimierz Judkowiak zaprezentował harmonogram prac związanych z uruchomieniem lotniska. W pierwszym etapie, w ciągu 6 miesięcy, spółka chce doprowadzić do jego wpisania do ewidencji lądowisk prowadzonych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Loty o charakterze General Aviation mają odbywać się na zapasowym pasie startowym, który zostanie odnowiony w pierwszej kolejności. Zostanie on udostępniony m.in. Aeroklubowi Modlińskiemu, który w Białej Podlaskiej chce założyć filię i bazę dla swych samolotów. W ciągu dwóch lat odbędzie się gruntowny remont głównego pasa i płaszczyzn postojowych dla samolotów. Równocześnie w ULC prowadzona będzie procedura certyfikacji i rejestracji lotniska. Sama rejestracja i podjęcie działalności lotniczej ma nastąpić najpóźniej jesienią 2012 roku. Jeszcze podczas obecnej wiosny zostaną przeprowadzone nieniszczące badania wytrzymałościowe głównego pasa. Prezydent Andrzej Czapski jest przekonany, że ożywienie dawnego lotniska wojskowego da impuls do rozwoju nie tylko miasta, ale i regionu. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Biała Podlaska.