"Realizacja projektu przebiega zgodnie z harmonogramem" - powiedział Karol Kieliszek z biura prasowego Urzędu Miasta w Lublinie. W Lublinie jest obecnie osiem linii trolejbusowych o łącznej długości ponad 33 km. To jedno z trzech miast w Polsce - obok Gdyni i Tychów - w których kursują trolejbusy. Władze samorządowe Lublina uważają, że warto rozwijać ten ekologiczny środek transportu. Nowe odcinki trakcji trolejbusowej powstały już na ulicach Grygowej oraz Wileńskiej i Głębokiej. Inwestycje te, wraz z przebudową ulic, kosztowały łącznie ponad 10 mln zł. Gotowy do odbioru jest odcinek trakcji przebiegający Alejami Unii Lubelskiej, Podzamczem i ul. Unicką, którego budowa pochłonęła około 15 mln zł. Jeszcze w tym roku ma być gotowe kolejne niemal 4,5 kilometra trakcji na ulicach Diamentowej i Zemborzyckiej, wykonane kosztem 8,3 mln zł. Trwa budowa trakcji na Drodze Męczenników Majdanka; wkrótce rozpoczną się prace na rondzie ks. Emiliana Kowcza i ulicach: Jana Pawła II, Armii Krajowej, Krochmalnej, Lwowskiej, Andersa i Mełgiewskiej. Nowe odcinki trakcji pozwolą na dojazd trolejbusami m.in. do oddalonych od centrum dzielnic Felin i Czuby oraz powstającego nowego stadionu miejskiego przy ul. Krochmalnej. Projekt "Zintegrowany system miejskiego transportu publicznego w Lublinie" zakłada też zakup nowych 70 trolejbusów. W ubiegłym roku podpisana została już umowa z firmą Solaris Bus & Coach na kupno 20 trolejbusów Trollino, a w lutym tego roku rozstrzygnięty został przetarg na dostawę kolejnych 38 trolejbusów, który wygrało konsorcjum firm Ursus oraz Bogdan Motors z Łucka na Ukrainie. Cały projekt modernizacji transportu miejskiego - obejmujący również budowę nowej zajezdni dla trolejbusów oraz m.in. zakup 100 nowych autobusów, przebudowę niektórych ulic i skrzyżowań, a także utworzenie systemu zarządzania transportem publicznym - ma być zakończony w 2015 r. Będzie kosztował ponad 520 mln zł, a dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej wynieść ma przeszło 310 mln zł.