Budowę przyszłej trasy ze Strykowa do Konotopy podzielono na pięć odcinków. Przetargi na budowę dwóch z nich wygrało konsorcjum firm pod przewodnictwem China Overseas Engineering Group. Po jednym odcinku wybudują trzy konsorcja, których liderami są firmy: Mostostal Warszawa, Strabag i Budimex Dromex. Koszt całej inwestycji wyniesie 3,2 mld zł. Pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki zapewnił, że firmy, które będą budować autostradę, mogą liczyć na pomoc Dyrekcji w uzyskiwaniu niezbędnych pozwoleń, by realizacja inwestycji szła jak najsprawniej. Dodał, że na przełomie 2009 i 2010 r. zostanie uporządkowany pas drogowy, by po zakończeniu projektowania wykonawcy mogli natychmiast przystąpić do prac. - W październiku ogłosimy przetargi na budowę punktów obsługi podróżnych, żeby stacje benzynowe i inne obiekty były gotowe razem z autostradą - powiedział. Obecny na uroczystości szef resortu infrastruktury Cezary Grabarczyk zaznaczył, że jest to debiut chińskich firm zajmujących się budownictwem infrastrukturalnym na polskim rynku. Podkreślił, że wymiana doświadczeń może być cenna zarówno dla strony polskiej, jak i chińskiej. Przetarg na liczący 91 km odcinek autostrady A2 Łódź - Warszawa od Strykowa do Konotopy został rozstrzygnięty pod koniec sierpnia. Odcinek ma połączyć się z budowaną północną obwodnicą Warszawy S8, a potem z południową obwodnicą S2. Autostrada A2 ma połączyć wschodnią i zachodnią granicę Polski, od przejścia granicznego z Niemcami w Świecku do polsko-białoruskiego przejścia Kukuryki-Kozłowicze. Obecnie trasa ma 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (Wielkopolskie). Na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna.